torsdag 25 juli 2019

Att ha tur igen ....


Vilken eftermiddag och kväll vi fick igår .
Kom hem efter jobbet till en öppen Skogssäter beachclub 
med fullt av badande småPrinsar .
Sen var jag inte inne förrän vi stängde igen afterbeachen när det blev mörkt .

Det blir ingen bilddokumentation på det idag 
vi backar istället till Frankrike och den första dagenD stranden vi hamnade på efter Douville
nämligen på Juno Beach i Villiers-sur -Mer.
Här hade jag spanat in anrika Hotel Paris 
precis bredvid strandpromenaden , alla historiska saker och stranden 
Vi hade återigen sån tur att det fanns rum .



Juno är mest förknippat med Kanadensare och även engelsmän
har jag för mig .
De där landstigningsstränderna ser inte alls ut som jag hade trott.
Många monument , museum och diverse spår av provisoriska hamnar ute i vattnet
annars som vilken av ständerna som helst .
Hela landstigningsdelen är ju många mil lång.


Här åt vi återigen moules frites ,
en med vitlök och en med camembert.
Vi åt och åt och åt .



Själva stora museet som var stängt när vi hade käkat låg 
på gångavstånd så vi tog en promenad 
och kollade in allt annat som fanns ute vilket var tillräckligt det.
Mannen var b l a nere i en bunker .


Tänk att jag som egentligen inte är det minsta intresserad var lika fascinerad med 
och har faktiskt fått mig både en och två historielektioner på köpet .




Nu ut i solen och ta till vara på lediga förmiddagen.

Ha en härlig dag,
värmerekord väntar tydligen och det kändes när jag åt frukost 
vill jag lova .

Kram B 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin