lördag 25 maj 2019

Det var här det ........



Hej på er !

Hoppas allt är bra .
Så var det lördag och en jobbhelg väntar för min del.
Det ska nog gå bra för nu funkar det skapligt att stödja och gå på foten 
däremot är det I N T E skönt utan stödbandage.
Kan enligt läkaren ta upp till två månader innan det är helt ok,
just nu är den mest blå.

Vi var ju på tidtillsammans utflykt igår .......
 till en början körde jag flipflop,
 när det blev för kallt lyckades jag klämma ner foten i öppna gympadojjor
så nu är den mer svullen igen .
Det får nog bli till att jobba i flippisar i a f idag.
Tur att det inte är vinter.

Vår dag igår blev så himla lyckad med en massa härliga upplevelser
och allt som en tidtillsammansdag ska innehålla .........
kultur , vacker natur , picnic plus lite shopping.
Vi lyckades pricka in sol både när vi hade käkade och när vi var ute,
dessemellan var det skyfall .
Mer om vår dag och tips på en lyckad utflykt
kommer när jag hunnit kolla igenomalla bilder .  
Bilderna idag de är från förra helgens utflykt,
mer om den längre ner.



Min vecka fram till igår kan sammanfattas med tre ord :
göraingenting , ontifoten och njutitavdetvackravädret.

Veckan blev ju inte alls som tänkt men bra ändå....
 framförallt gårdagen :-)


Förra helgens utflykt och den där foten ja .......
det var på Astrid Lindgrens värld 
hos Bröderna Lejonhjärta i Törnrosdalen det hände.



Vi hann som tur var med både att käka pannkakor ,
se Emil i Lönnebergateater, spana in Lotta på Bråkmakargatans hus,
 möta Karlsson på taket , leka i lekparken och fastna i fängelset i polishuset
innan det blev en eftermiddag och kväll på akuten.
















Nu dags att " hoppa " i flipflopen, 
 för min del är det måndag.

Ha en trevlig helg ni som har lördag.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin