söndag 24 mars 2019

Ville bara titta in och säga hej då ....


..... till vintern och Hej vår :-)

Vilken dag det blev igår !
23 grader den 23 mars och fåglarna kvittrade öronbedövande 
tillsammans med grannens husbilslarm som hakat upp sig haha.

Äääääntligen kändes det vår på riktigt .
Krattade upp alla nerfallna grenar  och kottar  ,vårstädade på altanerna och 
planterade tulpaner och minitazertter i blomlådan utanför köksfönstret .
Förra årets murgröna är grön så den fick vara kvar tillsammans med 
några cypresskvistar , ormhassel  och  nyplockad mossa .
Tillsatte några ägg och vips blev det påskigt med .


Tulpanerna tål inte minusgrader men så här skyddat och nerbäddat i mossa 
chansar jag ändå , de står så länge de står .
De syns inifrån med och piggar upp när man kommer in i köket .


En vårdag i trädgården som avslutades på 
ett hejdundrande sätt .....
Kort, glad och tacksam med  Pernilla Wahlgren .
En show som lätt får elva tuplaner av tio möjliga .
Såååååå himla bra och rolig .....
som vi skrattade åt både henne ,"Torsten Flinck" , "Leif GW"
och alla andra  :-)

Alltså .....se den om ni inte har gjort det,
hon kör till t o m april runt om i Sverige 
så passa på .








Med det önskar jag er alla en skön söndag .
Kort , glad och tacksam får ni se nästa gång.


Kram B 

2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Så vackert och vilken vårkänsla jag får av dina bilder. Här har vi tyvärr fortfarande full vinter med massor av snö....så trist. Mina vårlökar som börjat titta upp i landet mot söderväggen har snöat över tre ggr. nu.

Åh, var ni i Norrköping? Där var delar av vår familj också och tittade på Pernilla Wahlgren. Dock ej jag men jag hörde att det var fantastiskt kul.

Kramen och ha en fin söndag!

Anneli

Bittan sa...

Hej hej !
Ja här råder verkligen vårfeeling, vilken skillnad mot din vinter ! Vi var på Pernilla här hemma inte i Norrköping. En sån skrattfest , såååå himla bra. Jag har förresten samma problem som du med kommentarer . Hur lyckades. du nu ? Jag kan inte svara dej här utan att " lura " den , logganin trots att jag är inloggad och behöver sen bekräfta femtioelva bilder för att bevisa att det inte är spamkommentar. Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin