söndag 13 januari 2019

Att ha fryst fast .......


Trettonde januari !
Tjugonda Knut !

Såg nu att min evighetsalmanacka har fryst på den femte ,
dags att flytta fram den till dagens datum.
Dessa dagar har ju varit helt utsuddade .

Tänk att snart har halva årets första månad gått ,
vilket som ni förstår inte blivit alls som planerat här .
Vi som skulle gjort så mycket ,
 det blev det visst inget med det alls,
men, men det kommer väl fler veckor .
Himla tur att vi inte hade nån vinterresa bokad i år.
 Att försöka se något positivt i eländet är rätt svårt .
Ska möjligen vara gårdagens oväntade händelse då
när mannen överträffade sig själv.

Här ser ni min utsikt från sjuksoffan  .........
 det börjar kännas tröstlöst att det inte vänder .
En fördel är att jag lär vara utvilad i a f .




Min utsikt var ovanlig igår vill jag lova .
Mannen överraskade i köket med pulled park , potatisgratäng 
och findukning vilken intogs likblek i pyjamas .
Jo man tackar ,
att för första gången sen förra fredagen kunna äta en vettig middag
som smakade gott var välbehövligt och positivt .








Blev inget upplyftande inlägg precis .
Förutom bilderna på min utsikt över favoritköket
som i dagarna fyller två år och som
jag är så himla nöjd med .

 Önskar dej en härlig söndag .

Kram B 

6 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Vilket underbart kök ni har kram och krya på dig/Diana

Bittan sa...

Tack....... samma utsikt får se vad man får för gourmetmiddag av kocken idag :-) KramB

Hemma hos Märtha sa...

Wow, ingen dålig utsikt! Ert kök är superfint!! Krya på dig!
Anne-Lie

Från Glam till Damm sa...

Krya på dig! Du har ialla fall så mycket vackert att titta på från din plats i sjuksoffan....bara en sådan sak hade piggat upp mig :-) Ni har ett väldigt vackert hem och jag fullkomligt älskar den där tapeten!
Kramen, Anneli

Bittan sa...

Tack ja vi är fortfarande lika nöjda .Ha en fin start på veckan söta du . Kram B

Bittan sa...

Tack bästa du ,ja sämre utsikt kan man ha haha .Ha en riktigt fin start på veckan.Stor kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin