tisdag 18 december 2018

Hej mitt vinterland .....




Hej mitt vinterland !

Å där infann sig julstämningen på riktigt ,
i o f s så har den ju infunnit sig för ett bra tag sedan
men lite extra är det allt när det äntligen kommit lite snö.
Inte mycket men tillräckligt och sådär fint frostigt hängande på träden .
Om inte annat så gör sig julbelysningarna betydligt bättre mot det vita  .


Har föresten blivit med en belysning till sen jag fotade igår .....
en stor en som hamnade i ett av äppelträden och som vi ser från spabadet .
Ja det är ju inte bara välkomnande på framsidan och från gatan det ska lysa 
det är minst lika viktigt med baksidan och det som syns inifrån med .



Jag fick ju inte sätta upp Let it snowskylten för att nån tycker att det
räcker med snö nu .
Däremot gick det bra med en Santa stop here ......
den hade visst samme nån inget att klaga på :-)



Tomten Efraim fick äran att stå ute och hälsa välkommen vid entrén i år .
I vanliga fall är han vår hustomte som resten av året bor i källaren .
Han har hängt med i många år och
vid jul brukar han få komma upp och stå bredvid granen ,
i år ville han visst stå ute .
Bäst att göra som Tomten vill .

 .













Ljussättning är lika viktigt ute som inne .
Under trädet till vänster om lusthuset har Handy Man satt dit en uplights,
det blev så effektfullt att jag redan beställt att han fixar fler .




Nu mot nästsista dagen före julledigt .


Ha det bäst .

Kram B 




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin