torsdag 8 november 2018

Snöstjärnor , diamanter och hyacinter ......




Snöstjärnor och hyacinter .....
japp det var preadventandet dag två .
Har inte satt i belysningen i stjärnorna än , de är fina som de är men blir 
säkert ännu finare när de kommer upp i fönstren och tänds .
 Dag tre med sovmorgon tillsammans blev inte så mycket mer än några diamanter
 och lite vid entrén samt planera fortsättningen på utebygget hemma .
Denna vecka jobbar min Handy Man kväll
 då passar han på att bygga ett par timmar på förmiddagarna vilket kräver att jag kollar läget
då och då om det är något jag vill ändra på under tiden .
Jag behöver se det på plats och kan inte som han tänka mig hur det ska bli ,
han som alltid ser slutresultatet efter en klar bild i huvudet eller på ritning.
Höjd på planket t e x  det vill jag bestämma när jag samtidigt ser
hur det påverkar utsikten och allt runt omkring.
Nu ska jag strax väcka honom så vi får en stund tillsammans idag med ,
vi uppskattar verkligen de där lediga förmiddagarna hemma
och då kan man ju inte sova bort dem haha .

Nu hamnade jag visst i nuet ,
gårdagen och preanventande var det så tillbaka till det  ........
efter lägeskollen på bygget härhemma var det bara att dra mot stan
för att inspektera vad Trädgårdsfirman har
gjort i trädgården och på innergården samt besluta hur de ska gå vidare.
Direkt efter det till jobbet där vi har Sec-check i dagarna tre ,
min dag där startade med att bli utfrågad av högsta Säkerhetsledningen i Sverige.
Kollegan hade morgonen med alla tekniska tester så det var väl inte
mer än rätt att de sparade utfrågningen till mej .
Allt gick bra t o m bättre än väntat och nu är vår del över .
I eftermiddag väntar den spännande sammanställningen
så denna dagen lär väl gå i ett nafs den med .


Preadvent var det ju .....,
vad det blir idag som är dag fyra är inte riktgt bestämt än 
eller joooo det är de nog O M jag hinner innan det blir mörkt vill säga .





Stjärnorna finns HÄR just nu med 20 % rabatt och 
hyacinterna kommer från Blåa lådan för endast nio spänn .
Tips tips .



Ha det bäst .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin