onsdag 21 november 2018

En stämningsfull utsikt ......




Hej där !

Firar ni Lillelördag ?
Det kan man inte precis säga att jag gör .......
näääää här ligger jag fortfarande hostandes och snörvlandes i soffan
och lär tydligen göra det imorgon med då det inte är ett smack bättre än igår .
Som sagt inte mycket till firande här inte , det får jag istället ta igen till helgen hoppas jag .
Det och att klä granen :-)
Att ligga knall och fall utan att orka göra något när man helst av allt vill 
fixa med en massa är väldigt frustrerande .
Passar därför på att kolla ifatt en massa serier varvat med att skriva listor
på alltifrån dukningar , dekoration och julfix till 
julklappar och upplevelser .
Julbakningen blir som vanligt minimal och bara för att jag vill .......
några gamla favoriter i repris och något nytt blir det i år .
Julklappar blir däremot lite annorlunda ,
inga prylar bara för att utan en resa och upplevelser är tanken så det har jag också
börjat planera inför.
SmåPrinsarna får såklart paket men inga såna där galna mängder som det lätt kan bli .
Jag älskar att ge till mina nära och kära 
men det är så mycket roligare att göra det lilla extra och oväntade när de minst anar och 
året om istället .
Alla är helt med på att dra ner på den hysteriska konsumtion som råder .
Hur gör ni ?


Har i a f fått lite stämningsfull utsikt på matsalsbordet som ni ser ,
alltid något :-)
Med ljus , blommor och slingor kommer man långt ,
ja jag vet att det ser lite tunt ut på blomfronten .........
 ni får helt enkelt tänka er snitthyacinterna , eukalyptus och amaryllisar i vaserna så länge .






Med det önskar jag er alla en härlig kväll .

Kram B

2 kommentarer:

Cat sa...

Med den härliga utsikten och blommorna i tankarna hoppas jag att du kryar på dig. Vist är det kul att ge både presenter och julklappar, men vi har dragit ner på det, ger något som verkligen behövs och gör något trevligt tillsammans.
Krya på dig. Kram, Catarina

Bittan sa...

Tack tack bästa du . Ha en fin dag . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin