tisdag 20 november 2018

En snabbkik och nåt ni bara måste testa




Halloj från soffan !

Hur har ni det ?
Bättre än mej hoppas jag verkligen .
Om nån undrar så är statusen tisdag lika som måndagen 
med feber, hosta och ont i halsen och öronen .

Preadventandet har därför totalt kommit av sig 
däremot fylls listorna på :-)
En lagom sysselsättning ,
har hela förmiddagen roat mej med att kolla tillbaka på tidigare december i bloggen
och vet nu precis hur det ska vara här i år .
Aldrig nåt ont som inte har nåt gott med sig .
På jobbet hade jag tydligen varit fikasamtalsämnet igår........
inga instagraminlägg på hela dagen ......då Ä R  hon riktigt dålig .
Jo tack det kan man lugnt säga ......
en riktig man cold haha !

Det blir varken någon instainspiration eller så många knop gjorda idag heller,
däremot en snabbkik här med nåt gottigottgott jag glömt att tips om . 

Farsdagsdesserten ......
väldigt omtyckt av både stora och små :-)


 En citron och lakritskladdkaka .

Mums på den säger hon som egentligen inte alls är nåt större fan av lakrits .
Men med rätt kombo blev den en klar favorit ,
en sån där som snart ska bakas igen .

How to :

Sväng ihop en kladdkakesmet gärna med smält choklad
istället för kakao .

Tillsätt två msk lakritspulver och rivet skal av en halv citron .

Dekorera med florsocker , citronskiva , citronmeliss
 och en bit fazers laktitsstång med citron .



Med det önskar jag er en finfin tisdag .

Nu åter till mina attgörasennärjagmårbättrelistor ,
en alldeles lagom tisdagssyssla.

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin