tisdag 6 november 2018

Å där small det .....



Sådärja ........igår gick startskottet.

Måndagen efter Alla helgonhelgen .

Preadvent ...... en härlig tid som vi har framför oss .

Hej på er !

Japp nu är det igång här ...... visserligen i liten skala men ändå. 
Varför vänta när man kan börja redan nu ?
Jadå jag vet att vissa tycker att det är alldeles för tidigt men det är inte mitt problem .
Var och en gör som den vill .....
å det här är det vi vill :-)
Det blir inget all in direkt utan mer suga på karamellen och ta lite i taget,
allt för att få möjlighet att njuta så länge som möjligt .




Tanken var att leta fram lite till men det kom betydligt viktigare saker emellan  .......
var tvungen att åka och beställa klinkers till en lägenhet i stan efter jobbet 
på vägen blev det en kaffe och dejt med de små SmåPrinsarna för att sen 
anlända hem lagom tills de stora SmåPrinsarna med mamma dök upp :.)
Pappan kom så småningom han med 
och strax efter att de åkt ringde en kompis jag inte pratat med på länge 
och vips var måndagen slut :-)

Preadvent var det ja .....
äpplet faller inte långt ifrån trädet .........
Det första LillPrinsen sa när han kom in genom dörren
var att han var sugen på att klä granen haha .
Även om jag gillar att börja  tidigt så är granen i tidigaste laget även för mej ,
det får väl i a f vänta ett par veckor va.
Lillebror däremot han var mer intresserad av att bokan in övernattning
och eftersom det är hans tur denna gång gjorde vi det .
Den lille gourmeten beställde maten med så det är klart  ......
 köttbullar, makaroner, broccoli OCH tomtegröt :-)






Lite hanns med att preadventa som synes .
Ljus , slingor och belysningar kommer man långt med
för att inte säga nästan i mål .
En snöglob måste man ha , här har vi Eiffeltornet,
ljusslingan däremot den har varit framme sen vi var i Paris i maj .
Kottljuset hittade jag på Zarah Home i helgen 
och de små lysande husen på kundkvällen på Hemmahallen .
Ikväll kommer de finfina diamanterna fram ,
de som var så galet efterfrågade förra året att de var sluttyp  dagen efter de började säljas .
Nääää jag har inte köpt nåt nytt i julväg i år och kommer inte heller att göra  ,
dukningtsdetaljer däremot det är något helt annat det :-)



 Ha en fortsatt trevlig första preadventsvecka.
Här väntar tre spännande dagar med sec-check så jag
vet vad jag ska göra ..........
jajjamännnn en himla massa ovanligt Säk på dagarna
 och en himla massa vanligt preadvent på kvällarna :-)

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin