tisdag 16 oktober 2018

Illums rooftop och Torvehallerne vs dagens upplevelser



Ett glas vin på Illums takbar i Köpenhamn förra lördagen 
vs
som idag denna mittioktoberbörjavidlunchtisdagen ......
uppe tidigt för att träffa och instruera hantverkare i stan .

Livets kontraster och båda upplevelserna är lika viktiga för välbefinnande och för att samla
energi till allt annat  .
Eller njaaaäää det där med att träffa hantverkarna var väl inte så mycket till upplevelser 
om jag ska vara ärlig men det är desto mer viktigt för att ha en välskött fastighet.
Så en välbefinnandecheck på det med.

Däremot det jag gjorde när jag kom hem igen i soluppgången det var en upplevelse det.
En tidig morgonpromenad .....
total tystnad och slående vackra höstomgivningar runt knuten .
Idag blev det en annan favoritrunda för att hälsa på läs fota fåren 
som bor på gården en liten bit bort.
Bilder från det kommer en annan dag .

Nu hann jag t o m landa i soffan med en kopp kaffe och strax kommer 
den allra minste Prinsen för en dejt innan jobbet.

En himla bra start på tisdagen :-)


Istället för bilder från idag blir det mer Köpenhamnstips .......



Illum är ju ett måste och varför då inte passa på att 
käka eller som vi gjorde bara ta ett glas vin längst upp på ute på rooftopen.
Här uppe finns ett helt gäng restauranger, en stor vin och delikatessbutik 
och fin takbar med härlig utsikt över staden .



På tal om käka så är annars Torvehallerne också ett bra tips,
det ligger på andra sidan ströget mellan Örstedsparken och Norreport.
Här köpte vi med oss kaffe och danska wienerbröd som intogs 
på en bänk utomhus i solen .


Å som vanligt i Danmark så finns ju blommor, blommor blommor 
överallt året om 



Grönsakerna är inifrån Torvehallerne och blommorna på lilla torget strax bredvid .




Nu dök Minstingen med mamma upp .
Ha det så bra så ses vi en annan dag .

Kram B


2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Å så fint ni har haft det! Jag älskar att gå runt i sådana miljöer. När jag är i Stockholm går jag alltid på torghandel och njuter av alla blommor och vackra frukter och grönsaker, och jag går alltid in i SaluHallen. Kramen, Anneli

Bittan sa...

Ja det var en så mysig weekend och visst är det härligt med saluhallar , speciellt utomlands där man kan gå hur länge som helst . Ha de gott . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin