lördag 20 oktober 2018

Har man ingen snö går det lika bra med ......






Hej från the Garden !

Tidigt i morse kom två lastbilar , 
en med grus och en med matjord .........
och jajjamännnnn där var helgen räddad .
Eftersom kvällens planer blev inställda p g a sjukdom 
kunde HandyMan hålla på hela dagen.
Inget ont som inte har nåt gott med sig .




 Själv testade jag att köra två kärror grus men 
med en whiplash ,   axelopererad tre gånger och med saknade 
bicepssenor som klippts av ner till armbågen 
så var det ingen jättebra ide .
Har bara liiiite svårt att acceptera hur det ligger till
så jag måste alltid testa först 
men näääää det gick naturligtvis inte denna gången heller ! 
Trots att jag har livslång order att inte lyfta , bära , eller anstränga
 armar, axlar och nacke 
så inbillar jag mej att nu kanske ett under har skett och att det funkar 
men näääää .
Det enda jag faktiskt fick dispens på efter sista operationen var 
att lyfta barnbarn ....... som tur var :-)

Ja ja .....thats life och när jag väl återigen hade accepterat faktum 
utnämnde jag mig själv till förste lövräfsare istället.
Ja nån ska ju ha den titeln.
Om räfsa är bra och nyttigt kan väl diskuteras men det gör i a f inte ont under tiden och det 
sliter inte riktigt på samma sätt  .

Räfsa och bistå med kaffe och lördagsmiddagsplanering det blev min 
sysselsättning idag ,
just nu är jag inne och planerar middagen så då passade jag på att 
kika in här en sväng.

Mannen har hunnit göra en himla massa idag  .....
plintar är nergrävda, reglarna till golvet avvägda 
och nu han håller fortfarande som bäst på med att köra ner grus .
Måååååånga kärror blir det .


De stora SmåPrinsarna kikade förbi för en stund sen 
för att leta efter pappans innebandymålvaktsmask som han ev trodde fanns kvar .
Jodå både den , stjärtlappar och tefat hittade de på uthusvinden .



Finns det ingen snö går det lika bra med. grushög haha .




Det kommer att bli så himla bra nu när man börjar se lite mer hur det ska bli,  
måste fota imorgon så det dokumenteras när det växer fram .
Jag är lyckligt lottad som har en egen Handy Man,
han som bygger och fixar .....
helst med speciallösningar  och sånt som alltid är bökigt att 
förklara och få anlitade hantverkare till att göra  
men framför allt för att man slipper vänta.

Nu kom han in och hade tänt bastun.
Bäst att sluta .

Ha en mysig fortsättning på helgen .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin