fredag 7 september 2018

Materiell lycka , festmiddagstips och miljötänk


Glad fredag !

Äntligen veckans sista morgon med alldeles för tidig uppstigning ,
halv fem är det kolsvart kan jag meddela och nu ljusnar det inte förrän jag varit på jobbet en stund .
Vi eldar ju en massa ljus året område inne och ute 
 men nu och fram till januari ökar konsumtionen rejält  .

Å på tal om ljus .
I matsalen denna dag.......
de där ljusstakarna från Georg Jensen som stått hett på önskelistan länge.
Ibland är han bättre än bäst .
När man som mest behöver lite materiell lycka överraskar han . 
Vanlig lycka är såklart viktigast och det har jag varje dag 
men att lite extra lyxigt i presentväg förgyller livetdet kan man inte sticka under stol med .



Just nu står de på skåpen i matsalen med alla andra favoritljusstakar 
och lyser så fint varje kväll .
Det blev de där lite ovanligare snyggingarna i trä och silver istället för de svängda " vanliga ".






Termosen från samma favorit fick jag av mej själv i semesterpresent ,
skålen däremot den är gammal som gatan .
Klassisk design när den är som bäst och 
sånt som man inte tröttnar på .
Å att det är bra för miljön att inte hela tiden köpa nytt och byta ut
skadar ju inte heller .
Det är som mitt Royal Copenhagen och Mateusporslin,
 det och Swedish grace .håller hela livet.
Mina föräldrar hade det när jag var liten och
det som fanns kvar av porslinet efter dem fick
Prinsen med Prinsessa när de började spara på det .



Å där har vi förra fredagens middag och bästa sällskap .
Darlingen och dubbelmarinerad limekyckling med fetaost och oliver 
till det sötpotatis och aioli .
Om ni inte vet vad ni ska äta ikväll är det ett tips på en god festmiddag .
Det skulle lätt kunna bli en repris på det ikväll med 
men näääää menyn for today är redan klar och något helt annat .







Ha en trevlig helg .
Här väntar både fredagsmys och lördagskickoff 
så det lär bli happy helg för min del.
Å igår var det blingblingfest med bästa kollegorna ......
allt det kommer en annan dag .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin