onsdag 29 augusti 2018

Att leva som man lär .......och ännu värre !








Hej hej !

Bäst att passa på att skriva nu när nattgästen har somnat ,
ingen som vet hur tidig uppstigning vi har imorgon:-)
Även om jag inte börjar jobba förrän framåt förmiddagen 
så räknar jag inte precis med sovmorgon .

Man ska leva som man lär .........
det där jag skrev om balans och att göra det bästa av dagen
praktiserades på ett alldeles ypperligt bra sätt idag .
Om jag tyckte att tisdagen var stökig så var onsdagen 
typ likadan fast om möjligt ännu värre !

Så ja det var en skapligt trött Bittan som reflekterade på vägen hem .

Mannen hade planerad flex för att hämta de stora SmåPrinsarna i skolan och på förskolan 
men de hade redan hunnit åka hem när jag väl var på väg 
så istället för direkt hem stannade jag till med en leverans hos de små.

  Prins L undrade om han fick sova över hos oss
eftersom han snart ska åka på semester .
Jag hann knappt säga ja innan han 
hade packat både tandborste, extra kläder och tagit på sig pyjamas .
Lilla hjärtat .



Han undrade om Mormor kommer längta efter honom och Lillebror när de är borta .
Ja såklart massor .
Det behöver du inte för vi kommer att fäjstema varje dag .
Åhhhh vilken tur att alla våra älsklingar O C H FaceTime finns .




Hittade ett gäng bilder från senvåren som inte dokumenterats här ........
en skäggig Morfar , en alltid lika glad Prins L 
och en pytteliten Prins M .
Tre av alla mina favoritkillar .















Tänk vad de små växer , det ser man om inte annat när man kollar på korten.........
i a f Minstingen som här ser pytteliten ut .
Numera är han inte alls en liten bebis utan en stor kille som går
 eller rättare sagt mer springer , är överallt och ingenstans 
och pratar oavbrutet ..........han med .
Han kan säga Mamma , Pappa , Mormor
och en hel del obegripligt  .
Om några veckor blir det stort kalas för honom,
tänk att det snart är hans allra första .
Prins M: s ettårskalas .





Onsdagslyx och en underbart välbehövlig kontrast till resten av dagen 
det kan man lugnt säga att vi fick till på ett finfint sätt :-)
Nu gäller det bara att lösa torsdagen och fredagen med
 det finns planer för de med så det är nog inga problem .

Ha en bra dag .
Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin