onsdag 18 juli 2018

Ett, två och här kommer nummer tre .....


Kommer ni ihåg den där fredagen för några veckor sedan då min plan sprack ?
Om inte så kan jag berätta att planen var outfitspritz .
För att göra lyxa till det lite så inte bara ta en drink rakt upp och ner utan
 för säkerhetsskull även dressa om emellan .
Den första , en rabarber iklädd strandtunika gick bra ,
likaså nästa som var en lemon med Sverigetröja men när vi kom till numero tre 
lockade spabadet mer så den sparade vi till en annan dag.
I o f s har jag en bikini i korall 
men nääää det fick räcka med ett och två .



Del tre däremot den intogs en annan sommarkväll 
och var såklart en klassisk aperol spritz utan bikini
och istället en matchande paisleymönstrad blus .
Aperol ,
spritzers spritz och the original.
De andra kan man med fördel blanda alkoholfria 
men denna finns inget surrogat att ersätta aperolen med,
det är liksom den som gör själva smaken .
Vi drack den för första gången i Italien för en himla massa år sedan ,
numera är den nästan uttjatad här hemma ,
men lika läskande god en varm sommarkväll för det .





How to :

3 delar prosecco 
2 delar Aperol
1 del soda

Fyll ett vinglas rikligt med is,
häll på prosecco, aperol och toppa med soda .
Garnera med en apelsinklyfta , minicitrusfrukter och nåt grönt .
Denna gång körde jag på en sparkning rose istället för prosecco,
det blev om möjligt ännu bättre ,
Inte för söt men heller inte fullt lika bitter som en vanlig .




Igår kom äntligen det välbehövliga regnet ,
eller nja på efterlängtad , inte av mej som i mej direkt .
Däremot av mej som i trädgårdsmej
och framförallt för alla bränder som råder och för bönderna .
Såg på nyheterna om b l a Härjedalen ......
helt fruktansvärt , det sprider sig galet fort
och resurserna räcker inte till på långa vägar .
Vilka hjältar brandmännen är !

Det där med värmen ja  ......
själv blir jag mer och mer säker på att jag har levt mitt förra liv i tropikerna. 
Älskar värmen men som sagt ack så välbehövligt med regn.
Det blevvärsta hällregnet när jag gick ut från jobbet
för att sen på kvällen klarna upp igen .
Idag är det varmt och grått och ska enligt prognosen komma en skvätt till.
Det gör inget eftersom jag jobbar till fem
 halv sex har jag beställt sol igen , får se om det funkar .

Ha de bäst.

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin