lördag 16 juni 2018

Sommarlov och värsta ........


Hallå där !

Sommarlov !

Nja kanske inte för min del men väl för LillPrinsen 
som firat sin allra första skolavslutning ......
med framtandsglugg och allt :-)
Stackars Farmor jobbade och hade en minst sagt spännande dag 
som vanligt får man väl snart skriva .
( nån gång när det är preskriberat kommer allt i mina memoarer ,,
det vore nåt det  haha).

Svängde såklart förbi älsklingen på väg hem för att gratta honom på riktigt
och fick i a f fira hans skolavslutning med jordgubbstårta .
Det är stort det med .


Här fortsätter vi väl på gårdagens bloggtema tänker jag.
Mer flamingo och mer färg , ja varför inte.
Det är så få veckor på året då det känns riktigt rätt med färg så bäst att passa på .
Bilderna är från en kväll då jag dukade inne på glasverandan .
När det nu var ?
Inte igår precis ,näääää för igår dukades det inte alls .
Först skolavslutningsfika sen en tältresning 
vilket tog en stund läs hela kvällen 
så näääää det blev visst ingen fredagsmiddag. 




Ser ni bagen ?
Visst är den snygg ?
Fick tips om Carrington rose men tyvärr var tipset sådär 
om ni inte gillar söt rose ala 
 " hallonsaft " för det var exakt vad den smakade .
 Gillar ni förpackningen och söt rose eller ett glas sbara sådär och inte till mat 
så absolut jaaaaa och då är det ett tips ,
Gillar ni mer torr och inte bryr er om förpackningen skulle jag säga njaääää.
Men visst var den snygg till dukningen och med en massa is 
och som sagt inte till mat då slank den ner .


Nu fortsätta planeringen inför morgondagen.
Vaknade superstressad i morse av en mardröm om just morgondagen .....
en sån där dröm då man aldrig kommer framåt och allt går i slowmotion .
Jag är egentligen lite för lugn och inte det minsta stressad .
Men läget är helt under kontroll , tältet är rest och gigantiskt ,
de inlånade möblerna t om utfall det bli regn
hämtas i eftermiddag , sex kylblock ligger redo i frysen , 
allt som i förväg går är inhandlat ,fixat och klart .
Vi har ju som bekant haft denna tillställning tre gånger tidigare med de andra tre Prinsarna ,
visserligen speciellt till var och en men ändå i det stora hela är upplägget samesame.
Jag har tagit bloggen till hjälp för att inte missa något ,
återigen himla bra med dokumentationen här .
Ja ni hör ju .....
läget Ä R  under kontroll :-)



Mardrömmen ?
Inget blev klart !!!!!
Nu snackar vi I N G E T !
Fyrtio gäster satt överallt i huset och väntade,väntade och väntade
t o m så länge att det började mörkna !!!!
Å vi höll fortfarande på med ballongerna inför ceremonin .
Gästerna kom en efter en indroppandes i köket
och undrade om det aaaaaaldrig skulle bli mat .
Själv var jag vansinnig och mest frustrerad över att mannen och huvudpersonens pappa
hela tiden strulade med heliumet och att de stora , fina ,glänsande ballongerna
blev små matta i storlek med vattenballonger som knappt syntes uppe i taket .
Jag insåg direkt att de inte skulle klara av att lyfta med hälsningen,
den som J A G för övrigt aldrig lyckades rulla ihop och knyta dit.
Tog hjälp av några barn som sprang förbi på gatan men de
gjorde det hela ännu värre .
O s v  o s v .
Nu efter ett par koppar kaffe är lugnet åter
och det första jag ska göra när jag tryckt på publicera detta inlägg är
 att fixa hälsningarna med band haha.

Ha det bäst .


Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin