torsdag 3 maj 2018

Undrens tid är inte förbi ....



Halleluja ....
undrens tid är inte förbi !
Efter att ha strejkat sen i höstas har mina kacklande tanter börjat
värpa igen ,
 jag som nästan gett upp och trott att de gått i pension !

Eller mina  och mina ........
det kan väl diskuteras .
J A G fick dem i  födelsedagspresent 
när jag fyllde host host tjugofem för några år sedan 
men det är mannen ( och grannen ) som sköter dem. 
Titta på dem och prata med dem är en sak 
men göra resten det sköter han så bra så . 




Äta äggen däremot det gör jag gärna,
mer närproducerat får man leta efter .
För er som är nya här så till barnbarnens och 
grannens stora förtjusning har vi hönor .
Jajjamännnnn , som sagt jag kanske inte precis 
hade köpt dem själv men ändå vill jag inte vara utan dem nu .
Så fort grannen som är pensionär inte
är ute och far land och rike runt med husbil pysslar hon om
 både våra och den andre grannens betydligt fler än mina två .
Inte bara har hönor förresten utan även en tupp med .
Nääääää vi bor inte på landet 
men det funkar ändå med stora trädgårdar och
egen liten skog som gränsar till naturreservat .









Ha en bra dag missa inte att kika in i eftermiddag
då ska ni få se på livets kontraster och så långt ifrån
mina kacklande tanter man kan komma .


Kram från  Bittan ,
 Tant Agda och Tant Kuckiliku .


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin