onsdag 2 maj 2018

När livet är uppåner och min Rolls Royce födelsedagspresent



Ny vecka höll jag på att skriva men det är det ju inte alls 
utan faktiskt " bara " Lillelördag .
Snacka om att det är uppåner när det är helg mitt i veckan två gånger .

Hej på er !

Hoppas starten på denna månad varit bra 
om än i kallaste laget  .

Har man sett , en ny liten snygging har
anslutit sig till samlingen i hörnet  .
Ytterligare en födelsedagspresent ........
the brödrost.
Brödrostarnas Rolls Royce .
Inte bara en inredningsdetalj utan wow vilken
 skillnad på den och vår gamla vilken var nån historia från Clas Olsson .
Första bästa impulsköp när den ännu äldre valde att lägga av 
kan nu förpassas till brödrosthimlen den med.

Nu önskar jag mej bara en " liten " sak till i samma serie 
sen är samlingen komplett 
Den finns HÄR .

Kanske kan vara ett tips till kommande bröllopsdag.......
eller näääää den presenten är redan avklarad .

Tips till Tomten då , 
hoppas nu bara att han kommer ihåg det om mer än ett halvår .


Istället för att ha allt i samma färg tycker jag att det blir mer liv med olika ........
hade gärna haft nån bubbelgumsfärg med men är rädd att man tröttnar ,
vitt och silver däremot det håller alltid .


Lyckades visst få med en av alla mina lappar på bilden ser jag .
Listor , listor , listor överallt listor .........
allt för att kunna bocka av haha.
Skulle inte klara mej en sekund utan att skriva ner A L L T .
Både på lappar , i block O C H i almanacka för säkerhetsskull,
Inte så mycket för att komma ihåg utan mer för att 
dokumentera och som sagt för att få bocka av .
Så fort jag kommer på nåt skrivs det ner för att sen antingen förverkligas 
eller helt enkelt bara plockas bort när jag känt efter .
Allt ifrån önskningar , shopping till vad som behöver göras .




Nu mot en jobbdag och ny kontraktsskrivning. 
Idag är det  garagehyresgäst .......
tillika en gammal f d  kollega till mej .

Ha en finfin Lillelördag mina vänner.

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin