söndag 27 maj 2018

Glad Morsdag



Glad Morsdag !

Ja idag är det min och alla andra mammors alldeles egna dag ....
kommersiellt, omodernt och en onödig dag eller 
som jag tycker om alla dessa " dagar " .....
H Ä R L I G T t att ha ytterligare
en anledning till firande och en alldeles speciellt viktig dag  :-)
Välj själv !



Att vara mamma till två
fantastiska barn ......
en Prins och en Prinsessa det måste såklart firas det.
I eftermiddag kommer de allihop med respektive och
alla våra SmåPrinsar :-)
Till min egen mamma blir det inte så mycket firande precis 
men jag ska i a f åka och ge henne fina morsdagsblommor på kyrkogården .
Tänk att det i år är arton Morsdagar utan henne vilket fortfarande känns exakt lika jobbigt .
Inte bara på Morsdag utan alla dagar.
Sorgen bleknar men saknade minskar aldrig !
Livet är inte alltid rättvist men jag får istället glädjas så mycket mer åt 
att få fira dagen tillsammans med alla mina fina hjärtan !


Denna mamman har dagen till ära håll i hatten ......
bakat !
Ja tänka sig !
Att baka hör numera inte precis till varjedaggörande ,
å det där som jag har hört att man ska slippa att fixa på sin dag.....
nej så jobbar inte vi här .
Jodå om sanningen ska fram blev jag erbjuden att fira den hos dottern,
men hon är ju också mamma och dessutom småbarnsmamma  så
jag tyckte att hon behövede få koppla av och slippa fixa en massa  
så det blir hos oss .
Bara för det så blir det en riktig fikabuffe .....
banantoffiepaj, jordgubbsochrabarberpaj, yello
och lite annat smarrigt .
Varför göra det enkelt när man kan lyxa till det?


Bilderna är som ni ser inte från Mors dag utan från i fredags förutom snyggingen nedan
som är från lördagen .

En fredagskväll med jordgubbar och bubbel till " förrätt "
och en grillmiddag efter det i kvällssolen .
Åsså LilPrinsen snyggt poosande igår iklädd matchdräkt inför 
sin allra första fotbollsmatch som vi var och kollade på .
Vi såg två matcher av tre .
Han har helt klart rätt inställning.......
 när vi komberättade han glatt att vi missat första matchen 
då de gjort ett mål.
Att motståndarlaget gjort sex stycken spelade ingen som helst roll.
Huvudsaken var att de gjort mål:-)
Lilla hjärtat som i match tre gjorde en strålande insats som målvakt .
T o m de stora killarna som satt bredvid oss var impade av
hans Ravelliräddningar .
Ja å på tal om Ravelli så var han faktiskt där och sålde
sina tröjor och kalsonger !


Efter det åkte vi hem och fixade inför namngivelsen om ett par veckor 
Namngivelsen för hans kusin ..... vårt allra minsta lilla hjärta  .
Prinskronan är på plats på lekstugan 
och Bittan målade rödfärg lite här och var .
En bättre fredag och lördag helt enkelt ,
å tänka sig att hela söndagen är kvar .






i fredags dukade jag vid grill / Skogssäter garden spa .
Vi har ju några platser att sitta och käka på ,
det gäller att variera sig.
 Ser ni blommorna förresten ?
Mannen kom på att han inte gett mej de obligatoriska bröllopsdagsrödarosorna 
så de fick jag i fredags med .
Varför ändra på nåt man gjort i trettio år ?
Vissa år slår han på stort och jag får långskaftade finfina 
andra som i år en bukett från Ica !
Men lika glad och host host överraskad blir jag varje år :-)



Ha en fin Morsdag
eller söndag om du väljer att inte fira den .

Ses snart igen .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin