fredag 18 maj 2018

Att lämna och stort firande gånger tre ...


Hej hej så här fredagen före Pingst !

När ni läser detta borde vi vara i luften eller strax på väg att landa 
på väg för att fira oss .
Ja beroende på när ni läser såklart men om allt går som planerat 
 är vi på fransk mark redan klockan 0815.
Trettioårig bröllopsdag och Paris here we come :-)
Bloggen lämnas " hemma "men  ett och annat uppdaterande på Insta
lär det säkert bli . 
Bittans heter jag om du vill hänga med .



Vår dag är både imorgon O C H på måndag 
varför bara fira Pingstafton när man kan fira datumet också ?
 Idag däremot är det någon annans dag .....
en mycket , mycket älskad och viktig liten persons dag .
Prins M .


Ja idag är det den allra minste lille Prinsens månadsdag :-)
Hur nu det gick till .....
det var ju inte länge sedan vi firade sju månader ,
 idag fyller väldens sötaste lille kille åtta .
Tur att vi redan firat honom eftersom vi som sagt inte är hemma 
på den stora dagen .
Vad han fick denna månadsdag ?
En sån där klassisk grävmaskin i metall att sitta på i sandlådan.......
till storebrors förtjusning:-)


Alla månadsdagar upp till ett år är de firade våra Prinsar ,
ibland med något litet ibland med ågot rejälare . 
Efter tolv blir det istället då och då .......
gladtretton- , gladtjugosju- eller varför inte gladtrettioåttamånadersdag  :-) 

Lilla busfröet är snabb som blixten , kryper ,
reser sig på allt , håller med en hand och släpper !
Han har inte riktigt koll på att han I N T E kan stå utan stöd eller gå 
så det går inte att släppa honom en sekund .
Mamman och pappan har att göra :-)


Härom dagen fick ni se min nya frilla ........
har man sett , det är fler som varit hos frisören i veckan .
Själv fick jag varken kolla på Pippi eller sitta i bil ,
det var bara att hålla tillgodo med skvallertidningar , kaffe och kaka .
Jaja livet är inte alltid rättvist :-)


Liten tyckte att jag också skulle ha blå färg i mitt hår ,
vilken himla tur att den var slut hos min frissa  :-)

















Ha en riktigt trevlig helg ,
jag känner på mej att vi kommer att ha det :-)

Kika in snart igen vetja .
Det kan ju som sagt inte eka tomt här hela helgen
 såklart blir det lite blandat under tiden vi är borta .

Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin