torsdag 15 mars 2018

Lika fel som det är rätt , tjugosju program och ett lördagsmys




Hej hej !

Hur har ni det denna Lillelördag höll jag på att skriva men kom på
att det är ju dagen efter .
Redan torsdag !
Dagarna och veckorna rusar på mot påsk .
Börjar bli dags att fundera på vad jag ska " tipsa " Påskharen om åt de små
älsklingarna .
Rn av dem ser ni idag .........
ja åsså den allra störste med såklart .




Den riktiga Lillrlördagen d v s igår  innehöll en mysig lunchdejt med
ytterligare en manlig älskling nämligen min Prins.
Att få till det mellan alla möten är inte så vanligt
så därför extra uppskattat med lite mamma/ son tid .

Skulle fotat både den dejten och lite nytt när jag kom hem
men på lunchen glömdes det och när jag kom hem 
 kom annat emellan 
läs sjuk dotter och med en sambo som 
inte kunde komma ifrån sitt jobb
 så jag slog två flugor på smällen åkte dit och tog en promenad i solen med Minstingen 
tills han somnade och sen tog jag med mej Liten hem så hon fick vila lite 
och rätt som det var  slog klockan "mörktute " innan jag hann blinka .

Hittade istället ett gäng bilder som jag glömt att visa
det andra får bli en annan dag .

För ett par veckor sedan var det Liten Prins tur att
sova över och få ha fredagsmys med Mormor och Morfar  ......
eller rättare sagt lördagsmys :-)
På dessa veckor har det lätt kommit tre gånger så mycket snö 
ser jag nu på altanräcket !





Vi byggde snölyktor både vid entrén och här på pooldäcket ........


...... han åkte snowracer......






.....och badade inne .








Å precis som det ska vara när Prinsarna sover över hade vi såklart
P A R T Y :-)



Han beställde tacos och russin och så fick det bli .
Det är regeln ......
den Prins som har fredags/lördagsmys
hos Mormor/Morfar Farmor / Farfar
bestämmer maten .




Idag däremot är det så långt ifrån
fredags/lördagsmys man kan komma .
Ytterligare en tidig morgon nummer två av tre 
vilket då betyder en tidig eftermiddag med :-)
Lika fel som det är att gå upp före klockan fem lika rätt är det sen att sluta två .

Möten , möten , möten , total ombyggnad av vårt kontorslandskap 
åsså nu tjänst på det gör att jobb dagarna bara försvinner de med  .
Det går ju alltid fort p g a allt
 oplanerat som inträffar och som bara måste lösas här och nu
men dessa senaste tre veckorna har det varit värre.
Som sagt ingen risk för långtråkigt bara liiiiite mycket
mycket nytt och fortfarande mycket vemgörvad och närgörvemvad ?
Vi håller som bäst håller på med att få ihop ny arbetsbeskrivning
och procentfördelning mellan de tre olika blocken
som jag jobbar adminastrivt åt . 
Allt för att sen kunna tratta ner nya och gamla arbetsuppgifter
vilket just nu betyder att  allt som inte är akut får helt enkelt vänta .
Inför gårdagens förmiddagsmöte passade jag på att skriva ner 
och sammanställa alla olika dataprogram / uppföljningar jag 
öppnade och jobbade i .........
det hann bli tjugosju stycken plus tre olika maillådor 
( min egen och två gemensamma )  !!!!!
Ja ni läste rätt tjugosju !
Å efter mötet blev det ytterligare några till ........
Det där med lösenord har jag sen länge gett upp att komma ihåg ,
har allt inlagda i mobilen.......
skulle inte finnas på världskartan att lyckas  komma ihåg alla olika användarnamn 
och lösen som dessutom byts , vissa en gång / månad , andra lite mera sällan .
Trots allt som råder så efter snart tre veckor känns det hela jättebra .......
utvecklande , roligt och en stor utmaning med mycket nytt 
men samtidigt en heldel gammalt som jag delvis jobbat med genom åren .
Det gäller bara att kunna stänga av när man går ut genom dörren
vissa har svårt för det , inga som helst problem för min del .
Efter många år med hektiskt och hela tiden et prioriterat jobb
måste man helt enkelt det för att " överleva ".
Min fritid är det allra viktigaste,  den får inte
störas med jobbtankar .






Det blev visst en lång parentes ....
tillbaka till det viktigaste igen .
Betydligt snabbare än Mormor pusslade ihop sina nya pussel .....
jo man tackar bli slagen av en två och ett halvt åring haha.




Ha nu en riktigt bra dag  .
Ses snart igen
då ska ni få se nåt riktigt snyggt .

Kram B





Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin