söndag 25 februari 2018

Lilla hjärtat får symbolisera avslutningen .......


Vår minste lille Prins :-)
Lilla hjärtat , älsklingen , solstrålen , han som alltid är glad :-)
A L L T I D .
Det blir han som får symbolisera fortsättning på avslutningen av förra inlägget .


Det om tid att vara ledig mer .

Som jag skrev så är det i o m mitt nya jobb slut på
lediga förmiddagar  .
 Att ha blivit erbjuden ett dagtidsjobb med enbart var femte helg
vilket I N T E existerar alls egentligen är kanon  .
Av våra närmare fyra hundra anställda är de som jobbar enbart dagtid 
räknade på mindre än en hand ....
f r om nästa måndag är vi två till ,jag och kollegan.

Såklart är jag tacksam  och visst ska det bli skönt att 
få vara ledig alla kvällar och nästan alla helger,
M E N och ett ganska stort men är ju att det innebär
även betydligt färre lediga dagar och
inga kvällspass alls .
lediga vardagar och  där perfekta dagarna då jag börjat tre och haft en massa tid att spendera 
på älsklingarna , handla , städa och fixa allt hemma är nu snart ett mine blott  .


Ledighet och tid betyder mer och mer .
Att ha haft extra mycket tid både själv
och med de små älsklingarna på dagtid
 har varit guld vilket nu helt enkelt får prioriteras om till eftermiddagarna istället .
Det plus att fortsätta planera extra ledighet tillsammans O C H  prioritera .
Det där med att gå i tidig pension är fortfarande alldeles för långt borta 
då jag ju bara är host host strax över tjugofem .
Däremot att successivt gå ner lite i tid framöver borde inte vara 
helt omöjligt .
Borde inte vara ?!
Det lär väl ta lite tid men tanken är väckt .
Planen med det börjar på tisdag då jag ska gå på 
en föreläsning om ........
ja det får ni säkert höra på onsdag .




Ha en fortsatt trevlig helg .
Snart är det dags för mej att ta en kortis med .
I morgon är jag ledig .....
den allra sista lediga måndagen så den ska avnjutas väl .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin