lördag 24 februari 2018

En besvärlig plan .... eller ?!




Halloj där ! 

Kikar bara in en liten sväng innan det är dags att åka .
Tänkte bjuda på ett lördagsmenystips .
Om man som jag jobbar
och kommer hem lagom när det är dags att käka
 måste det vara något smidigt som går snabbt att tillaga  .

O M  man nu inte har en matlagande man vill säga .
Å det har I N T E jag .
Vi gör ju var och en det som den är bäst på ,
min är bra på och gillar att göra precis allt utom just det
så han slipper .
Jag slipper " det mesta " som är tungt och tråkigt :-)

Varsågod en 
snabbaste och en tröttnaraldrigpå meny :



Lägg färsk lax i en ugnsform ,
strö över Oil and vinegars fiskkrydda .
(Tyvärr har den utgått men jag fick tips och beställde en liknande 
på nån matsida på nätet eftersom det inte finns något ens i närheten i vanliga mataffärer .
Kommer tyvärr inte ihåg på vilken sida vilken men kan luska lite om nån absolut vill veta .

Samtidigt som laxen lagas i ugnen stoppar du även in 
grönsaksmedaljongerna.
Servera med lättkokt färsk sparris , vitlöksbröd och en kall romsås .
Volia klart .
Mums på det.





Serveras med ett glas valfritt vitt.
Vitt vin , Champagne , Cava , Prosecco eller Vistakulles .
Välj själv .




Jodå jag har mer planer för kvällen än en snabblagad festmåltid .......
Om det inte känns allt för besvärligt att släpa ner maten i Lusthuset 
så är planen att käka där .
Väl därinne är det varmt och gott 
det är bara vägen dit och allt som ska med som kan 
bli bökigt i all snön .
Vi får helt enkelt se hur det känns efter en lååååång dag
på jobbet .


Ha en trevlig sista vinterhelg ....
tänk att nästa helg firar vi att det är första vårhelgen för i år .
Hääääärligt va .

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin