tisdag 27 februari 2018

Att göra sitt bästa ....




No vår i sikte idag heller .
Ingen vår näääääää,
tydligen inte även om jag gör mitt allra bäst med att försöka framkalla den .
Gjorde ett försök i hallen 
men det verkar inte hjälpa denna gången heller .

Nähäpp .

Har faktiskt sen bilden togs testat ytterligare lite till ........
 pärlhyacinter , minipåskliljor och även lite nytt vårigt i inredningsväg som shoppades igår .
Tror ni D E T hjälper då ?
Jaså inte det inte .

Nähäpp .



Hej på er förresten !

Hur har ni det ?
Hoppas allt är bra .
Swisch sa det så var min lediga måndag över .
Hur ledig den var kan väl diskuteras......
eller det behöver vi inte .
Den var tillräckligt ledig, eller så ledig den kan bli 
allt som inte kräver instämpling på jobbet och tid att passa 
är L E D I G T oavsett om jag har mitt andra " jobb " att sköta .
De där timmarnas jobb med månadsbokföring ,
 hyresuträkningar efter förhandling som jag gjorde räknas inte som jobb .
Det tillhör livet :-)
När det var klart åkte jag till stan för att lämna info och avierna ,
det passade bra då jag samtidigt gjorde några ärenden.
B l a något så viktigt som att shoppa kalsonger.
Liten har slutat med blöja ,
å det måste ju Mormor fira ......
med Batman , Stålmannen , Lego och Carskallingar .
Nio par räknade han till och tänk att precis alla 
som var i samma storlek passade ,
det kollade han extra noga :-)

Hann göra sånt där nödvändigt med .......
både baka , städa , stryka , handla , 
sortera , rensa och organisera två pärmar med " viktiga " papper , 
laga matlådor plus diverse annat 
O C H 
 förbereda mej inför kvällens föreläsning med , 
så nog får man kalla dagen för ledig .

Men det allra bästa ......
vi blev bjudna på en så himla god lunch hos Prinsessan innan
mannen åkte och jobbade  .
Att ha en dotter som mammaledig det är lyx det :-)






Idag däremot är det ingen ledig dag .
värmaren har snart gått sin halvtimme i bilen ,
dags att sluta skriva .
Halleluja för den braiga uppfinningen förresten .

Ha en bra dag .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin