måndag 19 februari 2018

Ääääntligen , ett udda intresse och att alltid göra .......



Hej hopp !

Så var det ny vecka igen ....
 ytterligare en mysig helg att stoppa in i minnesbanken och hjärtat .
Checkåbock på det .

Förra veckan går väl kanske inte precis till historien
eller jo lite sådär både och  ........
den första halva vill man ju helst glömma ,
men den andra halvan den var desto bättre  .
Alla hjärtans dag , firande av trettio år , en oväntad överraskning och en mysig helg 
det om något går däremot till historien :-).

Helgen har varit riktigt avkopplande .
så avkopplande det nu kan vara med " sovmorgon " till exakt 05.31 igår haha :-)
Japp det var då Liten tyckte att det var dags att vakna .
Prinsen och Mormor lät Morfar sova till halv åtta då bytte vi en stund 
så jag fick vila lite med .
Efter det var det fullt ös ....
vi hann både pussla , leka i lekrummet,
mata hönorna, vara ute åka snowracer och bygga snölykta
innan de "utvilade " föräldrarna och lillebror kom för att hämta  .
Vad Mormor och Morfar gjorde sen vet
ni som hänger med på Instagram 
( bittans heter jag där förresten om nån vill följa )
ni andra får se så fort jag kollat igenom bilderna .



Håll i hatten ......
idag är det en ledig måndag .
det var verkligen länge sedan .
Förrförra och tillviss del även den förra schemaperioden var jag alltid ledig på måndagar 
 det är något jag ibland fortfarande saknar .
Men , men nu jobbar jag ju betydligt mer sällan helg vilket
inte är så dumt det heller .
Det ena överväger det andra .

Denna lediga måndag kommer att innehålla en sen länge inbokad ansiktsbehandling ,
 barnvakt åt Liten Prins när lillebror ska ta spruta 
å äntligen ska det firas Alla hjärtans dag med de stora SmåPrisarna ......
ääääääntligen .
Japp bättre sent än aldrig :-)

Som Farmor har längtat efter dem !

Först var jag som sagt sjuk halva förra veckan .......
över den riktiga dagen och sen var det deras tur att vara det. 
Prinsfamiljens middag hos Farmor och Farfar igår
fick ställas in den med så
vi har inte setts på en hel vecka .



Bilderna idag har varken något med SmåPrinsar eller ledig dag att göra 
de är från lördagens brunch .......
pannanpannkaka , mangoyoughurt , kaffe och fruktsallad .

Nyttigt och gott :-)

Mums tyckte Mr Handy Man .
Han som kopplade av med att  ta på sig murarkepan 
och fortsätta med källarbygget vilket varit på paus sen vi var i Thailand .
Heja heja nu är väggarna putsade , 
en plan till idag är att jag ska hinna svänga förbi kakelbutiken
och beställa klinker till trappan och kakel till väggarna så att han kan fortsätta .
Längtar tills det är klart och vi slipper gå genom hela huset
blöta från Garden spa och istället kan duscha i källaren . 


Det där med att duka och festfixa är som ni vet ett av mina stora intressen ......
om än ett udda så ett himla roligt intresse .
Något jag alltid brukar förespråka är 
att göra det lilla extra .
A L L T I D .
Vardag som helg :-)

Att med enkla medel förgylla vardagen och varje måltiden .
Vår lördagsbrunch såg ut så här ,
dukat på bardisken i köket .
Juice i karaff istället för att sätta fram paketen ,
att vika servetter tar exakt fem sekunder ,
likaså att hälla upp yoghurt i skål.
Dukade med porslin från Royal Copenhagen 
den som jag sparat på sen jag föddes   ,
det " betydligt " nyare  Mine från Kosta Boda 
karaff Eva Solo , muggar och glasunderlägg William Morris 
servetter och underlägg Hemtex  .



Jaaaaaa vi har en gedigen samling porslin och tillbehör 
som ständigt utökas eftersom det som sagt är ett stort intresse .
Endel har haft sen jag var liten,
annat är arvegods och en hel del tillkommer då och då .
 Halleluja för mitt förråd i stan där jag " shoppar "då och då !



Ha en finfin start på veckan du med .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin