fredag 1 december 2017

Nu börjar det ..... eller inte


Första december .........
nu börjar det höll jag på att skriva .
Haha näääää inte på Skogssäter inte och knappast nån annanstans heller ,
fler och fler gör som vi d v s  tar vara på tiden och utnyttja den där 
mysigaste tiden till max .

Såg ni första avsnittet på julkalender?
Har ni öppnat första luckan i er egen adventskalender 
om ni som jag har en  ?
Jajjamännnnn checkåbock på  båda för min del ,
tv : s var riktigt bra 
 å eftersom mannen redan var på jobbet 
blev den första överraskningen i kalendern MIN :-)

Här har jag haft en riktigt mysig förmiddag .......
vad jag hittat på får ni se nästa gång .
Tills dess får ni hålla tillgodo med ytterligare ett preadventsfönster.........
nämligen det uppe i lilla rummet mellan hallen och sovrummet.




I det fönstret  hamnade min gamla favoritstjärna ,
den som alltid får en massa åhhh va fin och undringar om var den är köpt . 
Svaret på det om nån av er undrar är
att den är minst tjugo år och kommer från Blåa lådan .
Shoppar ju inte överdrivet mycket där,
förutom sånt där som ljus, blommor och några favoriter i SFM 
förutom de där  noga utvalda godbitarna .
De som " vanliga " kunder inte alltid ser 
 inte från det ordinarie sortimentet utan från små ej återkommande kollektioner .
Som t e x stjärnan som bara fanns en jul och tog slut blixtsnabbt .
Ja nån förmån ska man väl ha .....
att man lyckas få tag på det där som inte alla andra har .

I år hamnade den uppe istället för i burspråket 
och det blev helt annorlunda . 
Nu sprider den en massa småstjärnor med ,
det ser nästan ut som ett sånt där ljusspel som blivit poppis utomhus .





Hoppla där fastnade visst en annan stjärna på bild med ;-)
Jaja det bjuder jag på .


Ljusspelet är inte bara  när det är mörkt 
även i dagsljus glittrar väggen .

Nähäpp dax att fixa till förmiddagens pics ,
fundera ut vad man ska ha på sig på kvällens AW 
( ja visst kan man gå på AW när man är ledig med ......
å tre av fyra har i a f jobbat idag så då måste det väl få kallas för AW  )
det och packa inför helgen .

Kolla insta om ni vill hänga med live 
eller kika in här vetja .
Det kommer säkert en och annan uppdatering .


Önskar dej en finfin fredag .
Tack för att just D U kikar in idag med :-)

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin