fredag 22 december 2017

Årets färg ehhhh näääää, årets dukning jaaaaaa........


Årets färg påamaryllis är tydligen aprikos .....
visste ni det ?
Just därför fick gäng i denna färg följa med hem från Hötorget
när vi var i Stockholm för några veckor sedan  .

Ehhh näääää ,
oavsett om alla andra anammar det och vill ha det så hade jag inte valt det .
Trodde att jag köpte vita men 
när de slog ut visade det sig vara något helt annat ......
 julen 2017 års färg .
Aprikos .
Jodå visst var de maffiga och passade bra som snittisar  
då i början av december men nu såhär i elfte timmen vill jag ha vita eller röda .
Japp så är det bara .


Dukningsdekorationer i form av kottar hittade Bittan i huvudstaden med .
Närmare bestämt på  NewPort .
Tror inte att jag visat dem .....
å har jag det så kommer de här igen :-)




Hej på er förresten !

Vad kul att du tar dig tid och pausar mitt i julstökandet för att kika in här :-)
Själv befinner jag mej på jobbet .
Började sådär okristligt tidigt när man nästan är ensam på motorvägen ni vet  .
Enda fördelen med det är framåt eftermiddagen när klockan är tre 
och man kan checka ut .....
då är det t o m ett himla bra att börja okristligt  :-)


Dukningen är från en annan dag 
men det får allt bli en copypaste på den ikväll , 
imorgon och kommande juldagar med .
En salig blandning favoriter ........
Julservisen Star flutet från Royal Copenhagen , guldbestick från Cervera ,
serveringar och glasunderlägg Zarah home ,
gröna sammetsdukar Jysk, Kanna HM home, glas Svenskt Tenn och Cervera
och underlägg gamla som gatan får nån semestershopping nånstans .












Nästa gång blir det den utlovade saffranskladdkaka .
Tack för titten ,vi ses snart igen  .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin