torsdag 30 november 2017

Ett projekt och fyra mirakel


Hej hej !

Hur har ni det så här i novembers elfte timme ?
Bra hoppas jag.
Här är det bara fint , 
långledigt väntar så inte mycket att klaga på :-)
Ska strax iväg och ..........
 ja vad jag ska börja min ledighet med det får ni se nästa gång .
Nu blir det istället det jag lovade häromdagen ........
nämligen mitt senaste projekt .

Bokleverensen .

Den som den störste av de små älsklingarna fick i födelsedagspresent .

Sagan om Prins D del tre .

I del två bytte han namn 
från LillPrins till " bara " Prins 
eftersom det kändes lite konstigt att han kallades LillPrins 
när det redan då fanns fler som är mindre  .

Tänk vilken lycka att vi nu är berikade med tre älsklingar till efter LillPrinsen  .
Fyra små mirakel :-)




Har tipsat om appleböckerna tidigare ,
ni kanske redan har testat att göra ett gäng ni med ?
Om inte så är det hur smidigt som helst direkt i Bilder ,
enda kruxet är att man måste ha en Mac .
Visserligen kostar de en slant och tar betydligt mer tid att skapa
än andra fotoböcker då det finns oändligt med val och redigeringar
 men det är det helt klart värt.

Det har blivit ett gäng nu ......
hittills tjugoen reseböcker och  Prinsböcker vartannat år .
0-2, 2-4 och 4-6-års.
 De senare beställer jag i två ex , ett till dem och ett till oss
då jag vill ha dessa minnen med .
Om inte annat så för att de själv älskar att kolla i dem hos oss med .

Sommarens Italienresa står härnäst på tur men innan dess 
är det Sagan om Prins A del två ,
bilderna till båda två är valda
nu gäller det bara att få tid till att sätta igång .




Ha det bäst .....
vem vet vi kanske ses igen framåt kvällen .
Om inte så säkert imorgon då ska ni få se vad jag startade
min ledighet med och säkert lite mer preadventande :-)

Kram B

2 kommentarer:

Happy Doris sa...

Fotoböckerna är guld värda, och en helt annan känsla att få bläddra i ett album/en bok istället för att kolla bilderna på datorn.
Det blir fina minnen för prinsarna :)

Ha en fin dag ♥
Kram J

Bittan sa...

Ja visst är de det , å det blir inte bara minnen för dem utan för oss med eftersom
det är två år i deras liv i varje bok sett från vårt håll . Winwin :-) Ha en mysig Lisebergstripp, det kommer bli kanon . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin