söndag 26 november 2017

Att ha firat en massa viktigt ......




Hej där !

Hur har ni det på såhär på söndagsmorgonen.
Här är det bara bra .
Vi har ledig helg och efter gårdagens firande ska vi bara ta det lugnt .
Börjar avkopplingen i form av ett inlägg här .

Ja snacka om firande igår .....
först firade vi Darlingen att källarbygget kommit ytterligare en bra bit på väg
det firades med att sätta upp en ljuskrona där ,
sen var det LillPrinsens kommande sexårsdag,
tätt följd Prinsessans Prins födelsedag 
och som avslutning både körde och hämtade jag de
fyra pappor i familjen som var på whiskyprovningen de fick i Farsdagspresent .
Under tiden de var där var tre av de fyra mammorna hemma hos Prinsessan .

Ja ni hör ju .......firande extra allt :-)

Å förutom allt firande bakades det pepparkakor,
fixades det chilirostade nötter och mandlar ,
ytterligare ett preadventsfönster blev klart
 åsså var vi en sväng till stan för att
införskaffa ytterligare en grön sammetsduk , blommor och lite annat nödvändigt .

Ja jag vet ....
det låter som en galet stressigt när jag ser summeringen i skrift  
men det var det inte alls ,
utan faktiskt en riktigt lugn och mysig dag ........
förutom den lilla stunden vi var och trängdes i stan :-)



Världens finaste kille är nu som sagt firad på födelsedagen .
Ja , tänk att i morgon blir älsklingen Prins D hela sex år :-)

Kan hur lätt som helst plocka fram kvällen den 26 november och 
natten till den 27 2011 exakt ur minnet ,
då när klockorna stannade för första gången och en LillPrins föddes .

Precis som vid tråkiga ofattbara och fruktansvärda händelser t e x 
när mina föräldrar gick bort , nineeleven Estonia och Tsunamin 
vet jag exakt vad vi gjorde och hur det var  vid fantastiska , underbara och roliga 
händelser som när Prinsarna 
kom till världen , både minnen och den fantastiska känslan kan 
som sagt framkallas plättlätt .
Prinsar ja .......
det är det som är meningen med allt och förgyller livet .

Vår LillPrins ....... är nu redan hela sex år . 
Världens , sötaste , goaste , mysigaste 
förståndigaste och snällaste kille :-)
Inte bara för att jag är partisk utan så är det .

Igår blev han stort firad av om jag nu fick med alla  hela tjugotre personer
eller som hans kusin tillika
Prins L konstaterade gång på gång :
- många folk är det här .
Han som satt strategiskt till vid ena änden av långbordet 
 räknade till sju sen började han om igen och igen och igen   :-)
Tyvärr blir det om vanligt inte mycket fotat vid
såna här tillställningar så ni får helt enkelt hålla tillgodo med 
mina suddiga mobilpics.
Allt för dokumentationen i a f  .


Ja jag veeeeeeet , 
den uppmärksamme har säkert redan noterat .......
det råkade visst bara vara fem ljus på födelsedagskortet,
såklart såg han det direkt och levererade raskt lösningen på det problemet . 
 Farmor fick helt enkelt rita dit ett till  :-)




Det där med att jobba med siffror är visst I N T E lika med att man har koll .....
eller ens kan räkna haha .

Traditionen med sifferballong 
( jodå han ska spara den till han fyller nio )
och applefotobok höll vi på även i år .
Nu kan jag äntligen plocka fram mitt ex av boken när han väl har fått sitt .

Ja tjena , det blir dyrt med böckerna eftersom vi också måste ha en ,
men det är det absolut värt .
De har en tendens att bli tjockare böcker för varje gång .
Men vad gör det när de är uppskattade och kommer att vara ett minne för livet .
Jag skriver texten som en berättelse och de löper över två år ,
från 0 till 2 år, från 2 till 4 och 4 till 6 .
Ni ska få se vad fina de blir så fort jag fotat den .

Att fota ja,  
 det är b la det som står på agendan denna lugna dag.
Fota bok, fota dukning med gröna sammetsklänningstyget och 
Royal CopenhagenStar fluted julservis , fota fler preadventfönster och allt annat 
som behöver fotas i dagsljus .

Vad hittar ni på ? 
Nån julmarknad på G kanske ? 


Lillebror höll på traditionen han med.......
den där med att hjälpa till ,
inte att öppna paketen men väl att testa allt sen :-)





Prins D hade själv valt tårtorna , 
ja har man storkalas går det åt mer än en .
Den ena var en fluffig sak med hallon och den andra en med chokladmaräng .
Blossen hade brunnit ut men ljusen var i a f kvar
 när jag väl lyckades fånga honom på bild .


Ha en go söndag .
Kika in igen framåt kvällen 
då ska ni få se .......
ja det ska ni få se :-)

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin