tisdag 3 oktober 2017

Tusen tack och skål för .......


Hej på er !

Tidig uppstigning idag med ,
det där med att jobba mer dagtid är helt okej när man slutar 
men att åka när det knappt har ljusnat , nja på den .

Måste såklart börja med att tacka för alla fina ord 
efter gårdagens inlägg :-)
Ni anar inte vad glad jag blir 
så pussåkram till just DU som skickade en hälsning .

Å till alla ni andra som tittar in här med förresten  :-)

Himla kul att ni var så många som på olika sätt hörde av er .
Tusen tusen tack , 
det skålar vi för denna mörka tisdagsmorgon tycker jag  .
Ja vadå vad spelar det för roll om det är tidigt
för som Darlingen alltid säger ,
nånstans är klockan tolv.

Skål då.

Nääää kanske inte det nä.......
kan möjligen bli liiite jobbigt att fixa dagen efter en bubbelstart 
och att dessutom då behöva åka buss 
vilket inte är min starkaste gren precis så champagnefrukosten 
får väl sparas till en ledig dag  .

Men skåla kan man ju göra ändå.....
har jag hört :-)
Så varsågod att provsmaka Bittans nyttiga smoothie 
en riktig närproducerad homemadevariant som innehåller 
hallon från Skogssäter garden , citronmeliss från köksfönstret ,
banan från lokala Ica ,
yoghurt säkert från nån glad kossa och 
honung från grannens bin höll jag på att skriva 
men han har mig veterligen inte startat försäljning ..... än,
 så den kommer från Citygross har jag för mig .
Melonhjärtanen är lånade från Prinsessan ,
inte melonerna utan utstansaren.
Melonen är från lokala Coop 
ja varför handla på ett ställe när man kan gynna flera :-)
Igår klickade jag hem mig ett eget mått ......
det plus några roliga nya pepparkaksmått 
som Småprinsarna ska få premiära 
vid det årliga pepparkaksbaket .
En batman b l a .



Vi har faktiskt nåt mer stort att fira ,
va ovanligt va ?!

Vad det kan vara tro ?
Jo rätt gissat .......
att Lillebror nu har fått sitt namn .
På tvåveckorsdagen å allt ,
så nu är han inte " bara " Lillebror utan Prins M .
Lyckades fånga både han och Storebror på några bilder
häromdagen .
Spana in den nedan ....
behövs inga ord :-)









Ha nu en finfin tisdag ,
och ja just det tack än en gång.
Ni gjorde min dag igår .

Skååååål :-)


Kram B


4 kommentarer:

Hanna sa...

Åh så ljuvligt med nytillskottet. Härliga bilder på bebis och storebror. :-)

Bittan sa...

Ja ljuvligt är bara förnamnet :- )Tack .... nu är planen att fånga alla fyra på samma bild ,
önska mej lycka till haha . Ha en trevlig kväll . Kram B

Anonym sa...

Hej Bittan längesedan sist jag hördes av .Men du skall veta jag följer troget din trevligaste o bästa blogg . Har ju skojat om vi är prins samlare . Och nu har ni t.o.m. fått er 4 de .Jag har ju skrivit förut . Vi har 4 storprins barnbarn om du kommer ihåg mej .
Tack för du bjuder på så mycke roligt . Lycka till med allt .
Kram Brigitte.

Bittan sa...

Hej Brigitte !Vad glad jag blir att du fortfarande hänger kvar . Såklart kommer jag ihåg en Prinssamlaren glömmer man inte . Ha en finfin dag och hoppas du fortsätter att titta in . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin