lördag 14 oktober 2017

När det kommer annat i vägen och en god gärning



Det där med att fota bygget i dagsljus som planen 
var igår gick det sådär med..... 
inte bara sådär utan mer inte alls .
Det råkade visst liksom komma lite annat i vägen 
å vips var det mörkt och vi tillbringade
istället kvällen i Skogssäter spa :-)

Jaja fotandet får väl bli idag istället eller en annan dag  
och som ett av de nya ordspråken lyder .....

- Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon .







Vad som hände igår ?
Saker och ting tog som sagt lite längre tid än planerat .

Bittan slutade tidigt och
hamnade bland alla andra på Ica Maxi efter att ha varit och hämtat
färg åt han som bygger .
Ungefär strax efter grönsakerna och brödet 
ringde Prinsessan och beställde lösgodis .
Tja ska jag ändå köpa till henne kan jag väl ta en påse till mej med .......
å eftersom jag inte var ensam vid lösgodiset eller
inte precis nån annan stans heller för den delen
och vi gillar olika godis tog det en stund
men till slut hittade jag hennes favoriter bland alla sorter.

Checkade ut och och gjorde dagens goda gärning.......
hjälpte en gammal dam att hitta sin lilla bil som hon 
glömt var hon parkerade vilket visade sig vara precis bredvid min :-)


Lösgodiset levererades vilket 
även innefattade en stund med bebis och storebrorsmys  .......
 och när jag väl kommit hem och maten var uppackad var det mörkt .
Hoppsan det var den slutatreenfredagdet .






 Gissa vad vi ska göra idag ?
Med bilden nedan att döma så tömma poolen ,
japp det är en punkt på todolistan .


 ..... en annan är att förbereda kvällen  .
Vad det blir då får ni säkert se en annan dag det med .





Ha en riktigt härlig lördag .

Kram Bittan 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin