lördag 21 oktober 2017

En obehaglig autentisk rivstart och lilla presenten






Hej lördag efter en helt galen fredag ,
den som rivstartade en minut över åtta med youtube och en 
obehaglig nyhet i lokaltidningen 
som visade sig vara en väldigt autentisk krisövning .
Ett fall som kunde gått illa om det varit på riktigt .
Det tog ungefär en timme innan det kom fram att det 
" bara " var övning för krisgruppen.
Nu har jag ju inget med den att göra mer än att sammankalla 
men man kan säga att jag hamnade mitt i hetluften ändå .
Say no more men långtråkigt det har man aldrig det är ett som
är säkert.
Dagen fortsatte i samma anda så hur fotograferingen gick 
återstår att se ........
att ens hinna kolla sig i spegeln innan var liksom inte att tänka på.
 När t o m väktaren tyckte att jag var värd en ledig helg 
var det rätt skönt när klockan slog fem kan jag meddela .




Fredagen var ju inte bara en galen dag ..........
det har väl inte undgått någon att det var Internationella champagnedagen igår :-)
Mannen jobbade över och efter min dag bestämde vi att 
nääääää vi firar den idag istället .
Hur ska ni få se sen men jag har en ide ,
nu gäller det bara att få till det som tänkt .

Ni undrar ni kanske vad bilderna har med 
krisövning och champagne att göra .
Rätt gissat ....inget alls .
Ni som följer mej på Insta har redan sett min " lilla" present jag 
fick med mej hem från min bästa E häromdagen 
när jag var hos henne och fixade naglarna .

Tretton flaskor nagellack i mina färger ,
ja men tack nu har jag så länge jag lever :-)
 Eftersom både jag och alla hennes andra kunder numera enbart gör
gellack används vanligt nagellack i stort sett aldrig ........
förutom på tånaglarna och när man tillfälligt vill matcha kläderna en kväll .
Perfekt att ha lite att välja på .



Nu mot stan för att stämma av vad vi ska leja bort 
i trädgården , träffa nya hyresgäster , skriva kontrakt 
 och fixa trappstädningen .....
det är betydligt behagligare att bara jobba 
på mitt andra jobb där jag är min egen
och bestämmer själv om det ska krisövas 
eller INTE .
Trevlig Champagnens dag eller annandag 
om ni firade den igår :-)

Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin