söndag 1 oktober 2017

Hyra lyftkran ,när Handyman förvandlas till Hulken och tips på en dunderkur





Hej oktober ! 

Lovade ju att berätta om min sistaseptemberfredag .....
dagen D då vi skulle få hem den hyrda lyftkranen .
Det och ett tips om dunderkuren som botar ont i ryggen .

Å det man lovar ska man hålla så 
here we go :

Vi börjar väl med lyftkranen........ 
njaäääää kran  å kran
ehhh mer kanske nån som tog på sig Hulkkostymen
och  A G E R A D E lyftkran  för att jag skulle komma i
och ur badet .
Ja det funkade ju det med :-)

Det var Dunderkuren det,
den som botar ryggont.
Hmmmm  nja kanske inte botar som i botar helt
, det var väl att ta i men lindrade gjorde den i a f .





Hej på er förresten !

Av bilderna ovan att döma förstår ni var vi spenderade kvällen  .
Jajjamännnnn en helkväll i Skogssäter Garden Spa .
Å att jag ville gardera med hyrd lyftkran berodde helt 
och hållet på min dagssataus ..........
O M det hade varit som i torsdags så hade det helt klart behövts
men nu räckte det med att Darlingen tog på sig Hulkkostymen
och hjälpte till  .
Återigen ......tur att vi har helt insynsskyddad Garden Spa .
Tur det :-)


Annars då ?! 
Jo tack här har vi haft en lugn hemmahelg ,
det har liksom inte kunnat bli så mycket annat i mitt tillstånd .
Enda gången jag lämnade soffan / Skgssäter igår var när det var dags
att agera taxi åt Prinsen som skulle på fest i stan .
Som tack för att mamman körde honom 
fick han plocka kastanjer :-)

Helgen blev för övrigt inte alls som planerat ,
men när blir det egentligen
enligt plan ?
Aldrig .........i a f inte i vårt liv .
men det behövde inte betyda  att det blir sämre
däremot lugnare vilket kanske var behövligt
om inte annat så nödvändigt .
Det gäller att tänka om ,
 gilla läget och göra det bästa av situationen.

Det allra bästa man kan göra då är att 
 äta gott , bada , fixa hemma och mysa med SmåPrinsarna :-)
Vi har därför gjort allt ovan ......
 plus att Darlingen har byggt i dagarna två 
och jag har typ agerat arbetsledare genom att 
tja titta på och arbetsleda  .
Ja vadå nån måste ju se till att det blir rätt !


Å det blir det .....
inte bara rätt utan sååååå himla bra . 
Man kan ju undra varför vi inte har tagit
tag i den bortglömda källaringången innan ?
Kanske eventuellt för att den prioriterats bort till förmån 
för viktigare projekt och den varit just bortglömd ,
d v s i stort sett aldrig använd .
Det kommer  definitivt att bli ändring på  det f r o m nu , 
nu när tvättstugan är i ordning kommer vi att använda duschen
i källaren när vi bastar och badar ute.......
vilket betyder väldigt ofta .
Handy Man har kommit jättelångt dessa två lediga dagar ,
taketstolarna är uppe , innertaket är på och idag ska det beställas dörr och fönster  
sen kan han fixa finliret /lullullet
 som att panela , kakla och klinka när tid finns i vinter .



Ätit gott ja .....
jo det kan man säga .
Fredagsmiddagen bestod av 
 ryggbiff stekt inne i köket på " grillen "..........
serverade köttet med grönsaksmedaljonger,  två såser , 
en chilibea och en kall made by Skogssäter 
till det en sallad på plommontomater, mozzarella, 
rostade solroskärnor , rödlök och melon .
Mums tyckte Kranföraren / Hulken / Handy Man .

Passade även på att testlaga efterrätten jag tänker bjuda på
nästa vecka då det väntas  tjejträff  .
Den ser ni på översta bilderna ......
en cheescake med karamelliserad mjölk och diverse gottogottgott .
Tja den blev inte så tokig den heller .






Dukade för ovanlighetsskull
 Lars Wallin Laceporslinet ,
inte ofta det kommer fram.
Får bli ändring på det ser jag .






 Efter maten var det dags att använda den " hyrda" lyftkranen ....
den som var " beställd " för att jag skulle kunna ta mig i badet , 
d v s Darlingen skulle ta på sig Hulkkostymen.

Han slapp lyfta för jag kunde graciöst som en flodhäst ta mig 
både i och ur badet alldeles själv .

Hejja !





Skogssäter Garden Spa har vi fått till bra .....
med varmt spabad , kall pool , bastu , utedusch
och snart fräsch källaringång till duschen inne  .





Det ser ut att bli lika fint höstväder här idag med .
Knallblå himmel och solen skiner precis som igår
då soffan faktiskt byttes en stund mor solstol ute  .
  Ha nu en skön söndagen ska jag ha .



Kram B 













4 kommentarer:

Älskade pion sa...

Uhhhh,va ni götter er. ;) Mysigt ni har det där hemma.Ha en fin Söndag. Kram Ulrika

Elzie sa...

Ser gott ut det där. Både mat och spa, haha. Men - det är en sak jag saknar i alla fall. Vart tog Hulkens dress vägen? Ville ju se bild på det också!!
Ha en bra söndag och hoppas ryggen kryar på sig.
Kram Elzie

Bittan sa...

Detsamma , götta sej det måste man se till att göra , fira allt som går att fira du vet :-)Kram B

Bittan sa...

Tack har fortfarande ont men tydligen så skriker jag inte längre när jag rör mej utan gnäller lite mindre så det är på bättringsvägen .Vad beträffande Hulkens dress så tyckte han inte det var så lämpligt att fota honom i den ..... då den mer var i form av Kalle Anka kostym.... dvs inte så mycket på underkroppen ;-) Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin