fredag 15 september 2017

Om inte om vore ......



Freeeeedagen fortsätter .......
hoppas allt är väl där ute mina vänner .

Här har jag ingen aning om hur jag har det 
då detta för en gångs skull är ett tidsinställt inägg .
Men tackar den som frågar .....
det är säkert bara bra med mej med :-)


Detta skrev jag som sagt i morse innan jag åkte .
Varför det kan man undra ?
Jo för att ......
O M nån av er fortfarande inte vet vad ni ska
käka ikväll kommer här ett tips .

O M  jag hade varit hemma nu 
så hade jag stökat runt här i köket .



O M jag hade gjort det hade jag också
varit i full färd med fredagsmiddagen .



O M  jag hade varit i full färd med den 
hade det varit exakt en copy paste på en annan middag .......


..... nämligen världens godare sallad .

En sån där som är lätt att variera ,
se bara till att basen är densamma .

Färska kokta rödbetor , hackade valnötter ,
mozzarella eller halloumi och en god olivolja ,
sen tar man helt enkelt vad man har .

Denna gång hade jag hjärtsallad, avokado, 
rödlök , plommontomater,
 en klick limeaioli plus lite flingsalt .




O M jag hade gjort den till oss hade 
det även säkert tillsatts någon form av kött eller charkisar
för Darlingens skull , 
för min del funkar den lika bra som vego .



Ett glas vitt till och vår fredagsmat är checkåbock .
O M jag nu hade varit hemma vill säga ......

O M inte O M vore .

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin