onsdag 27 september 2017

När det säger pang ......



Hej där !

Lika bra att köra en update till morgonens tidiga inlägg.

Den låååååånga dagen blev visst inte alls så lång för min del  ........
från ingenstans sa det helt plötsligt bara pang i ryggen.
Aj aj aj aj aj men tänkte att det går väl över framåt dagen 
med ett par värktabletter .

Typ nääääää .......
det blev bara värre , värre och värre ,
så istället för att jobba kväll ligger jag blick stilla i soffan 
på glasverandan och kollar på utsikten !

Njuter av solen och innehållet i goodiebagen vi fick på Kickoffen .....


.... ett doftljus i fin förpackning  , en pläd , 
en bok , Businessplan för nytt VÅ
lite gott och de snyggelisnygga stolskrokarna .

Helt i min smak :-)




Kickoffen ja .
Jodå jag lyckades med hjälp av servande snälla kollegor 
genomlida hela.......
 ömsom halvliggandes , ömsom ståendes 
samt i sakta mak ta mej runt till de olika stationerna .
Vet inte hur många som ville hämta rullstol när jag inte kom ur fläcken 
och när det var slut så tog jag mig med hjälp till bilen . 
Envis dumpåriktigt som man är avböjdes vänligt 
men bestämt ett antal erbjudanden om att bli hemskjutsad ,
men med facit i hand var det kanske inte ett av mina bättre beslut ......
för hur det gick att köra är en numera 
en i a f i minnet raderad historia .

Väl hemma i soffan går det ingen större nöd på mej .....
 bara jag är blick stilla i " rätt läge ". 
Darlingen som jobbar kväll var hemma när jag kom
och han hann med att serva allt jag behöver i eftermiddag.
Snart får jag besök av de minsta älsklingarna ......
så som sagt nääää det går ingen nöd på mej
så länge jag inte rör mej .

Japp så blev denna Lillelördag ,
solen skiner och även om det gör ont som Fabian Anders Nils 
så kunde det varit betydligt värre .....
det kunde varit förra veckan då 
jag hade Storebror när hans mamma 
och pappa var på BB och " hämtade Lillebror 
det hade varit riktigt illa det  .

Ha det bäst .

Kram B

4 kommentarer:

Elzie sa...

Skit är vad det är med rygg (din) och nacke (min). Är också hemma och kan inte göra så mycket. Tyvärr. Och det nu när man skulle vara ute i trädgårn och hösta färdigt. Fabian Anders Nils på den ja, haha.
Hoppas det släpper snart, som sagt.
Kram Elzie

Cat sa...

Whop! Fy fasiken, du får ta det lugnt och krya på dig. Kram, Catarina

Bittan sa...

Ja det får vi verkligen hoppas , har inte alls tid med detta nu ! Krya på dej med.
Kram B

Bittan sa...

Tack .Ja det finns inte så mycket annat att göra .....hittar man en ställning som inte gör ont är
det bara att fastna i den . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin