tisdag 22 augusti 2017

En höjdare bland isflaken och ett besök på Memory lane



Det blir visst en salig blandning av nu som i nunu 
och lite bakåt i tiden .
Snart är det vardag igen och det bli åter lite mer ordning 
O C H annan inspiration här än ledighet och semester.
Eftersom vi är på resande fot får ni nu istället 
se en kväll efter förra veckans höjdarutflykt ......
den jag nästan gett upp hoppet om .
Utflykten alltså , inte kvällen :-)

Den med ett dopp i Vättern som sen visade sig innehålla betydligt 
mycket mer än ett kallt bad bland isflaken som Darlingen 
skulle ha uttryckt det .


Den innehöll förutom doppet bland isflaken 
som en viss man uttrycker bad i temperaturer 
under tjugogem grader 
en sån där kritiserad ombloggad fotosession
 i vete/ havre/ korn eller vaddetnuärförsädesslagfält ,
( näääää inte ett strå blev nertrampat, det går att göra det ändå )
 fisk/räkshopping i Hjo
och en nostalgitripp via memorylane på landet utanför Hjo
där min mamma är född och där jag var mycket som barn  .



Allt det plus att jag fick plocka så mycket solrosor jag ville .......
summa summarum en riktig tiopoängsdag . 
Plocka så mycket jag ville var lika med  ....
det som vi hade plats för i bilen
vilket räckte till heeeeela huset :-)



.... både inne OCH ute :-)




När vi kom hem framåt kvällen blev det middag med färsk lax ,
räkor , grönsaksmedaljonger , baguette , bohussås och aioli U T E .......
dagen till ära letades även solrosduken som min mamma sytt fram .






Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin