söndag 6 augusti 2017

Äppledalen .... dagens tips




Hej å god söndag !

Allt väl hoppas jag .
Här är det redan dag fyra av fyra ........
bara nio timmar kvar sen är det 
helg här med ,
visserligen en kort sån men ändå .
Under tiden jag befunnit mig hemifrån  har det 
som vanligt hänt en hel del  .

Av gammal vana skriver jag alltid en todo /önskelista till HandyMan 
när jag jobbar helg ........
och han gör exakt allt UTOM det som står på den haha :-)

Brukar alltid ha " fri lek " som en punkt 
och det däremot hade han verkligen tagit fast på .
Han hade köpt en rolig sak  till SmåPrinsarna ......
vilket bara var att inse att den var
minst lika mycket till honom själv :-)

Jaja det kan han väl vara värd .....
å som han brukar säga 
är du lycklig så är jag lycklig :-)





Nu var det ju inte det jag skulle skriva om 
utan tipsa om det ni ser på bilderna .

Tänkte att vi först backar tilllbaka till förra måndagen .......
 här kommer ett utflyktstips  från vår senaste utflykt .

Efter Blåbärslandet hamnade vi i Äppledalen :-) 

Mellan Gränna ,Vistakulle och Huskvarna 
finns det ett helt gäng smultronställen ......
Trollska båtturer i Bunn ,
Landsjön runt , Kafferosteriet och sist men inte minst 
Rudenstams i Äppledalen .
Kivik lookalike fast i miniformat. 




Vi fuskade lite efter blåbärsplockningen 
och istället för Gamla E4:an eller riksettan som den egentligen heter
tog vi motorvägen till Vätterleden 
istället för den att åka hela den gamla slingriga från Gränna .
Motorvägen utmed Vättern är ju 
för övrigt klassad som en av Sveriges allra vackraste motorvägar.



Vad man gör i äppledalen innan äppelsäsongen undrar ni säkert ?
Förutom att gå på äppelsafari kan man alltid 
shoppa i gårdsbutiken och käka äppelkaka såklart .
Vi testade både smulpajen och en klassisk ........






........ och såklart med ett glas äppelcider till det .






Missa nu inte att göra en avstickare häråt
om ni har vägarna förbi en av Sveriges vackraste vägar .........
E4:an utmed Vättern .

Kram B







Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin