torsdag 20 juli 2017

Ta mej till havet, tips och en badkruka ....




Gissa om man blir avis när man ser alla 
somriga bilder och inlägg från gårdagen .
Själv satt lyckades jag i a f sitta ute både på lunchen och fikat 
och fick bevittna en fantastisk solnedgång
när jag åkte hem .
Det var min sommaronsdag det .
Nääää jag är inte bitter haha :-)
Bara för att det verkligen blev en riktig sommardag kommer här 
Sista kapitlet på vår lilla minisemester förra helgen .......
då vi inte hade lika tur med vädret .
Men för att vara 2017 så var det helt okej 
inget regn m a o .

Är man vid havet ska man bada
så är det bara !
Oavsett väder och temperatur .

Japp det vet ni väl ?!

Exakt hela vår minisemesterhelg tjatade jag om att få ta ett dopp
å till slut fick jag visst det !





Efter kultur och historia på Sofiero åkte vi 
samma kustväg norrut som vi åkte söderut dagen innan ,
 allt för mitt tjat om att få bada ....

Möjligen fick nån äta upp det då det kanske möjligen var i kallaste laget ......
möjligen ,
vilket nån aaaaaaaaldrig skulle erkänna haha .

Det vet ni väl att allt över tolv är badbart ....
japp frågor på det ?

Hela helgen lutade mer och mer och mer åt  
 " Vi hade i alla tur med vädret varning " .

Typ meeeeeen bada nu då får helv.....e :-)










Visst fick jag äta upp mitt tjat 
men så speciellt svårövertalad på att bada är jag I N T E . 

Om det var skönt ?

Nja haha inte direkt,
men som dotter till en vinterbadare i Vättern året om har jag det i blodet 
påstår Badkrukan  :-)



Badkrukan ja ......han satte sig bilen .
Han som får panik av att så mycket som ens doppa tårna 
i något blött under tjugoåtta grader .





Om ni åker norrut från Helsingborg och vill
B A D A eller föralldel bara vara på stranden är Domsten ett hett tips .
Domsten ligger strax söder om Viken
 ( eller hjääääälp var det norrom kanske ?)
vilket förresten också är värt en avstickare till  .
Gamla Viken alltså ,
den med väderkvarnen , mysiga butiker, massor av stockrosor ,
korsvirkeshus och små smala grander   .

Lite Visbylookalike ........
eller inte bara så lite förresten .
Man kan nästan tro att man är på Rosengränd eller 
vad nu den där Pippigatan egentligen heter på Gotland
Fiskargränd är det nog jag tänker på va ?!





I Domsten finns både en riktigt finfin sandstrand ,
en liten restaurang , båthamn , toa och parkering precis bredvid .
O C H har man sett ........ en badande Bittan .




Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin