onsdag 10 maj 2017

Uppochner, bakochfram och att vara lurad på det mesta .....


Hej där !

Uppochnervänt, bakofram och lurad ........
exakt så så är det här idag !

Veckans nyheter på planteringsfronten :
black and white :-)
Inga sommarblommor precis .......
här kör vi på säkra kort 
svarta penseer och vita bellis .
Finfint ihop .

Jodå trots vädret planterades det en massa häromdagen
i hela tre plusgrader och solsken ,
å tänka sig idag är det samesame minus solen .
Jihaaaaa N O T !
Att klaga hjälper ju inte precis 
men att vara lurad på det mesta som har med våren att göra 
det kan man faktiskt få vara så det så .




Glad Lillelördag på er !.

Hoppas allt är bra .
Här är det som vanligt när det är jobbhelg.........
bakofram och uppochnervänt .
Min helg startar imorgon och slutar söndagkväll 
så vad det är för dag idag kan ju diskuteras .
Eller det vet jag väldigt väl förresten ....
det är Prinsarnas dag :-)

Exakt hela den lediga dagen är inbokad och ska tillbringas 
tillsammans med det roligaste jag vet .
Börjar Prinsarnas dag med att strax att åka till den Minste 
för att ha hand om honom 
när hans mamma är iväg på sin lediga dag , 
när hon kommer hem är det dags för förskolehämtning av de stora ,
följt av simskolan för att sen tillbaka och ta med de stora till den minste igen .





P R I N S A R N A S  D A G
det låter mycket bättre än både onsdag och Lillelördag :-)

Inte bara veckan och våren som är uppochnervänd förresten
utan även jag är visst det med .

Pollenallergi med extra stort P är på besök  .......
att få det vid närmare 25 x 2 och att det bara blir värre och värre med åren
känns ju uppochnervänt men är tydligen inte alls ovanligt  .
Varje år tror jag att jag bara är tokförkyld tills 
ögonen börjar svida, kliet i halsen och nysattackerna kommer .
Ja just det ja ...... pollen .
Var i a f och köpte någon ny sorts piller 
som en kollega rekommenderade 
 nu återstår det att se om det lindrar .
Tack o lov börjar jag inte tidigt en endaste dag denna veckan 
för den där tröttheten är hopplös. 




Ha en finfin dag.....
oavsett om den uppochner, bakochfram 
eller något annat :-)
Nu mot Minstingen .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin