tisdag 11 april 2017

Nån gång ...... en copy paste och påskpynt


Årets påskpynt i köket är förra eller när jag tänker efter 
säkert förrförra årets.

 Det hänger med 2017 med  .

 Några guldägg, några andra ägg med matchande fjädrar .
Skippar det vanliga björkpåskriset och kör på alternativt överallt i år ,
i köket blev det syrenkvistar ,
i hallen vide och på glasverandan körsbär  .



Det stora ägget är från Krakow ........
ett blingit i både guld och silver för säkerhetsskull .
Ett väldigt ömtåligt ägg vilket firar tioårsjubileum i år .
Hoppla det måste betyda att det är tio år sedan
vi åkte husbil senaste gången i Europa......
och tjugotre sen första gången !
Helt galet .... vart har tiden tagit vägen .

Under alla dessa år efter har jag funderat på hur jag tänkte ......
och då menar jag inte varför semesterfordonet
 parkerades/ pensionerades i trädgården och
den fick bli Skogssäter bed and breakfast ända tills i höstas
Nääää däremot har jag funderat på varför jag inte köpte fler
när det fanns huuuur många fina som helst .
Visserligen var de rätt dyra men Krakow är ju inte en 
stad man liksom återvänder till varje år precis .
Inte vartannat heller för den delen .
Men helt klart värt att rekommendera 
eftersom det är
en otroligt vacker stad .........
för att inte tala om allt sevärt 
 som finns runt omkring .
B l a Saltgruvan Wieliczka som vvar nere i är helt magisk .
Kolla HÄR .

Nån gång ska jag både starta den där resebloggen O C H skriva min bok .
Hittills har vi ju besökt 42 länder vilket innebär många upplevelser och tips.
Material och foton finns det gott om ,
bara tiden som saknas .....
eller mer prioriteras till annat  .
Men nån gång......



Min copy paste har hittat fram hon med .
Hon sitter och bevakar att jag sköter mej i köket .




Ha en bra dag ......
ni har väl inte glömt att serva kvasten inför torsdag förresten ?
Själv får jag hoppa i år igen ,
lyckas alltid jobba kväll på Skärtorsdagen av nån
konstig anledning.

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin