fredag 28 april 2017

Det vänder och att vända ......


Fredag morgon .......

Efter fyra dagar med sovmorgon 
och tre sena kvällsjobbskvällar
 ringde klockan okristligt tidigt d v s strax efter sex .........
 det är bara är en plusgrad ute, 
jag lär inte kunna flexa en minut före fem pga att jag utbildar
och då ska jag dessutom direkt åka och trängas med alla andra för
att storhandla ..........bla bla bla !

Haha nääääääää så här ska det vara :

Upp och hoppa ,
imorgon är jag ett år äldre ,
tänk vilken lycka att få fylla år en gång till :-)
Efter två koppar kaffe , en frukost med tända ljus
och vetskapen om att det är freeeeeedag
 och en rolig långhelg väntar är det skönt att vara uppe tidigt .
Bara att starta värmaren i bilen en halvtimme innan
jag ska åka (  typ nu )
pälsa på sig , vara glad för att i eftermiddag
för första gången denna vecka checka ut
när det är ljust ute plus att se till 
att köpa nåt extra gott att käka ikväll .

Det där med tankens kraft ......


Önskar er en riktigt härlig dag ,
 ni har väl inte glömt att imorgon
vänder det .
Då blir det varmt för det har jag beställt :-)

Om inte annat och om det nu mot förmodan 
inte skulle bli så så är det bara att
praktisera operation vända tankarna .
Grilla inne och resesurfa t e x ,
och inse att det inte blev någon vår i år utan sommar direkt .

Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin