måndag 6 mars 2017

Att hjälpas åt .



Sötaste bagarna i världen ,
våra stora SmåPrinsar :-)

Förra årets tradition med pepparkaksbak uteblev ju 
ja hela december uteblev förresten 
då jag var sjuk exakt hela månaden 
så det tog vi igen i helgen .
Njaä inte adventsmys i mars kanske men väl bakandet.......
stora superhjältebakandet gick av stapeln i lördags  .

Just nu är det b l a Avengers som gäller för älsklingarna 
så Farmor beställde ett helt gäng roliga baktillbehör .
Finns huuuuuur mycket som helst både i bak och i temaväg 
 HÄR.
Å nej jag är inte sponsrad även om jag önskar att 
jag borde vara det !

Jodå lite Paw Patrol till minstingen slank 
visst också med .
Dock inget i bakväg utan
sånt där annat kul som sugrör och servetter :-)
Jag gillar ju att temaduka 
så såklart ska det dukas fint till småkillarna med .


Härmed är nya köket äntligen bakinvigt på riktigt .
Å inte av vem som helst utan av 
som synes de allra bästa bagarna som finns :-)
Nämligen Prins D och A.
De två största av våra SmåPrinsar .


De hjälptes åt både att vispa , mäta upp , hälla i ingredienserna 
och fram för allt att slicka skålen .
Duktiga killar :-)


De hade med sig både förkläde och bagarmössor 
O C H badkläder .
Efter stora bakandet måste man ha stora badandet ute .
Spabadet var fullt av Prinsar och Prinsessor och SmåPrinsar :-)


Bakandet skötte de själva med bara lite assistans .
Det var bara när det kom till karamellfärgen 
som Farmor tog över ......
det räckte att en var blå !



Batman och Flasch poserar .



De där ätbara Spidermanbilderna var 
i tunnaste laget . 
Hälften gick sönder , de smakade papper 
och var såklart jättedyra men men 
inget superhjältebak utan superhjältar
och superhjältebaktillbehör .




Ha en finfin start på veckan mina vänner ......
mer från en härlig hemmahelg kommer i veckan .
Nu ska jag ta mej ut och skotta så jag kan ta en sväng till stan innan
min lunchdejt kommer .
Oh maj G vad snö det har kommit !
Ta hand om er tills vi ses igen.

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin