onsdag 25 januari 2017

The office ,inte stort men tillräckligt





Idag blir det lite för en gångs skull lite annat
än vad de senaste veckorna har handlat om .
Istället för kök , kök , kök 
är det kontor,
å  inte vilket kontor som helst utan 
 Skogssäter lilla office .
Minirummet som fick sig en välbehövlig makeover 
för ett tag sedan .
Det var den dagen då det mesta uppe bytte plats .

Makeovern startade med att jag passade på att investera
 i nya knoppar till byrån när
jag ändå var på gubbdagiset och handlade byggrejer 
åt Darlingen och  sen gav det ena det andra .
Paperbagen bara stått i hörnet oanvänd fylldes äntligen med 
presentpaper  det rensades och flyttades om .


Lilla hjärtats julfotografering 
från förra året har fortfarande hedersplatsen i guldramen .....
likaså resten av älsklingarna i de svarta ramarna.



Kontoret är som synes inte stort men tillräckligt för att det nu 
en gång för alla banne 
mig ska bli ändring på att sitta i soffan med bokföringen .
Att sitta med en dator i knät och alla pärmar och papper bredvid
 är ju så lagom ergonomiskt  .
Not.


Det enda som nu fattas här är en ny bekvämare stol och en stationär  I-Mac .
Macen kan jag ta i födelsedagspresent och 
stolen i alla hjärtansdagspresent .....
tips tips .
Tack på förhand Darlingen :-)


För länge sedan hittade jag en gammal höghatt på vinden i stan ,
nu lever den vidare som förvaring  .




Over and out  .

Ha en härlig Lillelördag förresten .
Vad jag gör efter jobbet är inte så svårt att gissa ,
alldeles rätt ........... pysslar i köket .
Ni behöver inte vara oroliga ,
statusrapport från snart klart kommer .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin