tisdag 31 januari 2017

Första och sista intrycket


Hurra :-)
Ordningen är nästan med betoning på nästan helt återställd 
på Skogssäter efter köksmakeovern .
Vi har numera " fått tillbaka " både hallen och glasverandan,
de där två rummen som varit helt överbelamrade med 
 verktyg , köksskåp och allt möjligt i byggmaterialväg  .
Gjorde ett ryck igår innan Mr Handy Man åkte till jobbet ,
han röjde det som inte längre behövs till det där lilla sista 
och jag fixade finliret efter .
Tänk att det faktiskt kan vara så kul att städa :-)



Hej på er mina vänner !

Hallen är viktig det vet ju alla ,
inte minst för det där med första och sista intrycket .
Så gissa om det var så himla skönt att få i ordning igen 
och slippa mötas av kaos och en byggarbetsplats .......
å lika skönt att inte lämna en heller för den delen.



Har medvetet börjat tänka lite mer feng shui ,
omedvetet har jag tänkt så länge .
Inget överdrivet bara lite typ tvärtemot ala runt möter kantigt ,
inga kaktusar i badrummet å sånt där 
rätt självklart i inredningsväg 




Fejkviden hittade jag på Rusta ,
tre kvistar för inga pengar alls .
Tips tips .


Mot jobbet men 
först fixa klart efter senaste rycket jag fick
för mig igår ....
en matsalsommöblering ala 
bytavitrinskåpetmotdetandraskåpet.
Blev mycket bättre och var värt allt slit .
Note to self ......
inte göra liknande projekt själv när 
man har opererat axlarna tre gånger och 
Darlingen dessutom 
jobbar kväll !!! 
Men , men bra kvinna reder sig själv och 
har man redan fullt upp så ställer man såklart 
till med lite mer :-)

Ha de bäst.

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin