onsdag 28 december 2016

Inställt och att ta igen



Nu ska allt som missats i december tas igen .
Nja kanske inte riktigt allt 
men så mycket som Bittan orkar och hinner med är tanken.

Måste visst försöka hinna jobba och börja packa ihop köket med .
Å på tal om jobb oj vad  välkomnad jag blev igår .
Låg t om en saknardejpresent på mitt skrivbord .
Tack A :-)
Både den och all uppmärksamhet värmde gott och piggade upp .
Tack och lov hade jag en " lugn " dag i receptionen
som första återuppståndelsedagen .

Mer som piggade upp var vår traditionsenliga Mammadotterkväll igår .......
denna gång var det min tur så det blev bubbel i bubblet och lite plock .
J blev hastigt dålig så vi blev bara en mamma
vilket betyder att vi får göra en repris snart :-)



Gjorde det smidigt för mig eftersom jag kom
hem strax innan de kom .
Löjromstoast , breasolasallad med Bittans tryffelmajjo,
jordgubbar och en castellopaj . 
Å ja som ni ser fick julporslinet användas ytterligare en gång
i kombo med Mateus , Gerbera och julversionen på 
de roliga glasunderläggen 



Vi varvade bastu , bad och babbel under en stjärnklar himmel 
och vips hade klockan blivit mycket .


Det var min tisdag det .
Hur var din ?

I kväll var det äntligen MellanPrinsens tur att få
sova över hos farmor och farfar .....
som han har väntat den lille älsklingen  :-)
Men det blev inget med det för från ingenstans 
fick han helt plötsligt hög feber igår . 
Nu hoppas vi verkligen på att det inte är farmorsjukan utan 
att han får sin egen kväll på fredag istället .

Ha en god fortsättning .
Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin