söndag 13 november 2016

Hejja mej ... att fixa det omöjliga :-)



Go kväll !

Nu är vi hemma igen efter en mysig kväll med ett förfirande av Farsdag .......
 en god middag hos Prinsfamiljen .
Lyxigt värre och bilder kommer imorgon .
Först lördagens hejja mej !
Mrs Seven plus .
Äääääääntligen är hon här :-)

När jag beställde henne för över en månad sedan ifrågasatte säljaren 
 om jag vara riktigt klok som valde 
modellen / färgen samesame som min gamla kompis i guld istället för
den nya pianolackade svarta:-)
Inget svårt val alls,  en gång guld alltid guld !

Även om hon ser exakt ut som min gamla trotjänare Mrs Six plus 
på utsidan är hon nåt helt annat på insidan.
 O  C H  som alla vet så är det ju insidan som räknas :-)

Hejja mej ja .....
Glad i hågen tänkte Bittan att det här med 
att byta telefon det fixar hon på nolltid .....
jo tjena där försvann den lördagsförmiddagen !

Började med att hämta säkkopian från I- tunes ,
eller I N T E  eftersom det krävdes den där uppdateringen på Macen som jag 
systematiskt möjligen kanske har klickat bort varje kväll sen i somras .
Kanske ..... möjligen !

Bara att inse att nu var det hög tid för uppdatering  
vilket tog en stund ,
eller rättare sagt en lååååång stund ,
för att mitt i den konstatera att vad jag än klickade på så
 behövdes det femtioelva lösenord ,
de som så himla bra fanns lagrade i telefonen.
Ja just exakt i den telefonen som 
I N T E  gick att komma åt mitt i överförandet .
Bra där !
Lyckades då efter många om och men läs fula or
istället beställa en alternativ säkerhetskod 
vilken skickades till alla andra enheter 
alltså till Macen ( låst i uppdateringar )
och till den av våra I-pads som har mitt inlogg .
D vs en dator mitt i uppdaterandet , en låst telefon 
O C H  en  I -pad  som visade sig vara stendöd 
eftersom vi oftast  använder Darlingens .
T J O H O !
Ytterligare ett gäng svordomar senare svarade Paddan på laddning 
och det fanns hopp om livet igen 
så efter  X antal väl valda ord  , en svettig timme , 
ett snack med Siri ,
en dator och en Ipad lyckade jag utan hjälp av varken 
en Darling eller mitt privata Appelproffs d vs Prinsessans Prins 
få igång min nya kompis .

Hejja mej !

Ikväll .......
mååååånga inställningar och lösenord senare 
är nog det mesta på plats .
 Bara det mest angenäma problemet kvar 
nämligen att spana runt på alla nyheter och förbättringar .
Kameran är definitivt en höjdarna 
 utrustad med b l a  ett femtiofemmillimetersobjektiv .

Oj insåg nu att det inte alls är lördag längre uttagen bra bit in på söndagen  .
Ses snart igen då ska ni få se både preadvent , 
Farsdagsfirande och inredning .

Kram B











Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin