tisdag 6 september 2016

Händiga herrar och det som behövdes ....




Min lediga måndag som tillbringades på allra bästa sätt ......
med de tre finaste som finns.

Våra älskade SmåPrinsar :-))) 

Å vips var det tisdag .

Hej på er förresten !

Hoppas allt är bara bra .
Kan väl inte vara annat när sommaren är tillbaka igen .

Vilket väder :-)

Enda I-landsproblemet är vad man ska ha på sig ,
men är det inte värre är det bara att tänka om .......
på med klänning och flipflop.


Dagen igår var det ja .

En solig , härlig höstsommardag .......
förkylningen kurerades med alvedon , strepsil , nässpray ,
trädgårdsfix och SmåPrinsar 
d v s  fullt upp .

Med det ibland rätt stressiga jobb jag har ,
där det speciellt på helgerna krävs flexibilitet, prioriteringsförmåga, 
noggrannhet , att ha många bollar i luften och samtidigt 
och att alltid idka social kompetens
 behövs jag total tystnad , energi , mys
avkoppling och att bara vara när jag är ledig efter en lååååång helg .

Å det var exakt vad gårdagen innehöll ......
alltihop i olika doser ,
så nu är Bittan fullladdad för veckan som kommer.
Att få ha egentid med SmåPrinsarna är tusen miljoner
gånger bättre än egentid själv ......
men jodå visst hann jag med egentid själv med .


Litens mamma var iväg en sväng på förmiddagen så
den tillbringades med honom.
Vi hann läsa bok , leka , kolla alla bilar 
och lite annat innan han traskade in till sängen och hämtade napp och filt 
och klart talade om att nu är det dags att sova .

Sötnosen :-)))




Hem och på med bikini .
 Landade sen med en kopp kaffe i solstolen varvat med fix i trädgården ,
där är det inte riktigt samma sommar som i luften . 
Det märks tydligt i planteringar och blomlådor som 
så sakteliga håller på att bytas ut mot med höstigt .
Lite då och då .

Det var tystnad , egentid och bara vara det.

Dax för dagens nästa mys och energi .........


........ dagishämtning av de två stora SmåPrinsarna :-)))



Åhhhhh vad det är mysigt och lyxigt att komma in där
 och se när de upptäcker en ,
skriker Faaaaaaarmor , kommer springandes
 och kastar sig om halsen :-)))

Efter att ha visat allt på förskolan och hämtat teckningar hoppade vi 
in i bilen och drog hem till dem .
Man kan åka två vägar .........
förbi brandstationen eller 
den som passerar åkrar , ängar ,
solrosfält och bondens traktorer och kossor.
Jag fick mig en lektion om hur man plastar hö 
och vad man har både det ena och det andra till :-)
Gissa vilken vi tog ?





Tillbringade sen hela eftermiddagen ute i solen .
Vi plockade både smultron och jordgubbar,
spelade fotboll , kastade freesbee, jag fick ta tid när de sprang 
och kolla på alla konster på studsmattan.
De brukar inte vilja vara med på kort så ofta numera 
men igår var det ett himla 
tjat att jag skulle fota .
Hade jag vetat det hade kameran åkt med ....
nu blev det suddigt i farten 
men det är ju så det är när man är två och ett halvt och snart fem.

I farten :-)))

Farfar hann komma han med efter jobbet ,
perfekt då fick han ta över lekandet en stund .



En händelserik dag blev det förresten på flera sätt ......
en fågel hade flugit in i glaspartiet och katten släpade 
hem en mus !!!!!
Tur att man har dessa små händiga herrar ,  haha :-)))



Ha en härlig sommarhöst dag .
Än så länge är det lite kyligt men det utlovades 
höga temperaturer idag med så det hoppas vi på .
Oavsett om man som jag tillbringar både dagen och kvällen 
inne på ett kontor känns det bra mycket bättre att se
alla människor utanför i shorts och klänning 
istället för höstkläder .

Ses snart igen .
Då blir det in och utredning :-)

Kram B








Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin