lördag 24 september 2016

För hemma på min gata i stan och .....


Hej hej !

Dags att lämna Skogssäter och flytta till stan ?

Näääää kanske inte just nu ,
men framtidsplaner måste man ju ha 
även om man som vi är mästare på att leva i nuet .

Exakt här ska vi bo när vi blir gamla .
I den stora favoritlägenheten som jag förra veckan var och gjorde
flyttstädbesiktning i .......
den med 280 i takhöjd och egen ingång.
Perfekt att bara kunna sträcka ut handen från sovrumsfönstret 
för att plocka plommon 
eller knipsa av de allra ljuvligaste rosorna 
som fredagssnittisar direkt utanför dörren .

Japp det är våra långtframitidenplaner det ,
vad är dina ?


Ha en riktigt skön hösthelg alla ni som är lediga ,
här är det jobbhelg som gäller 
så min börjar inte förrän imorgon kväll .


Kram B



2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Mina långtframtidenplaner finns inte. Jag ser så mycket i mitt arbete (hemtjänsten) så jag har bestämt mig för att njuta var dag och göra så jag kan sluta jobba så snart jag kan men ändå leva gott. Planera inte för framtiden utan njut av nuet :)
Ta hand om er

Bittan sa...

Exakt rätt inställning , så lever vi med :-) Njuter alltid av dagen här och nu
men skönt att ha ett alternativ när man känner att hus och stor tomt blir för mycket .
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin