torsdag 22 september 2016

Att ha förberett sig ............


En kopp tea i en av 
någons födelsedagspresenter ..........
höstmuggarna från Morris .
En kopp tea är något som inte precis tillhör vanligheterna här , 

Här föredrar vi kaffe i alla lägen .
Mååååånga koppar kaffe  .

Idag blev det både och ,
bäst att förbereda sig inför dagens jobb då det ryktas afternoon tea.
Japp så jobbar vi :-)

De få gångerna Bittan faktiskt  dricker tea är 
i samband med afternoon eller rättare sagt 
då det vankas alla goda afternoonteatillbehör
eller möjligen om hon har ont i halsen 
eller är riktigt frusen .
Möjligen .



En annorlunda start på jobbhelgen lär det i a f bli ,
vilken inleds med dagens finanskickoff .
Har precis förberett uppgiften vi skulle ha med oss ........
ett färgfoto i A4 på innehållet i mitt kylskåp !?
Funktionsplaner , positionsstrategier , återblick och tydligen 
ca femton personers kylskåp står på agendan , 
det och afternoone tea .
Kan bli spännande .


Ha en finfin torsdag ,
min lär säga swisch så är det fredag .

Kram B



2 kommentarer:

kustnära sa...

Go´kväll! Sitter och dricker en kopp te i en Monami mugg när jag ser era fina William Morris muggar. Själv fick jag W. Morris necessär med härligt innehåll när jag fyllde år av dottern som just varit i London. Sonen åker dit om ett par veckor så då ska jag beställa hem lite mera Morrisprylar. Deras runda brickor är ju så underbara... Hoppas allt kommer att flyta på bra för dig i helgen. Här blir det lugna puckar med mera höststädning utomhus och äpplena att reda på. Kram från norr

Bittan sa...

Ja visst är det fint, får alltid England ; Skottland Irland feeling på hösten men i år har vi inte lyckats klämma in nån weekend så
då får man köpa det här hemma :-) Skönt att få höststädningen klar , här har vi fortfarande galet varmt på dagarna .
Ha en go helg själv längtar jag av förklarliga skäl till söndag kväll haha Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin