torsdag 7 juli 2016

Det där med förändring ........


........... på inredningsfronten är ju både kul
och ett av mina största intressen  .

 Inredning alltså , kanske inte alltid förändring 
som i förändring mer ändring som i 
ändring eller omändring.
Haha , det lät rörigt men ni fattar vad jag menar va !?

Fritt översatt :
att ha ett L E V A N D E  hem :-)

Faktum är att ibland är det riktigt skönt med ickeförändring och 
ickeomändring med . 

Glasverandan t e x är ett bra exempel 
på just det .
När SmåPrinsarna var här häromdagen
ville de kolla i mina gamla scrapalbum ......
från när deras pappa var liten .
Gissa vem som satt i järnmöblerna på glasverandan ?
Say no more  :-)




Hej hej !

Hur har ni det med förändringar ?

Jag är A L L T I D ,
 ja A L L T I D nöjd här hemma ..........
ibland mer ibland mindre :-)

Då och då  rättare sagt ofta ploppar det upp nån ide , inspiration ,
man kommer på något som ligger nerpackat i väntan på ???
eller bara hittar något som triggar igång något annat .
Å vips är det förändrat eller ickeförändrat.



Det behöver ju inte alltid vara en totalrokad som
är lika med förändring 
 utan bara något litet som förhöjer trivselkänslan. 

Årstider spelar ju också en stor roll .
Bara känslan att nu är det sommar inne med.......
eller höst / advent / jul/ vår eller vad det nu är .

Smak , stil , de ekonomiska förutsättningarna 
 är ju något som har ändrats genom åren ,
å inte bara det förresten utan framförallt utbudet.

Vi har ju rest endel  ,
mycket fint har shoppats världen över och
numera finns ju allt och lite till
lättillgängligt bara ett klick bort på nätet. 



Skillnaden nuförtiden med både shoppande och ändringarna/ ickeändringarna
är att det tänks igenom 
och att det satsas mer på kvalitet  .



 Förändringar på jobbet däremot det 
är en helt annan sak ....
det lever jag ständigt med 
i o m att jag jag sen måååååånga år tillbaka
jobbar på ett av de största förändrings och omorganisationsföretaget 
i världen.
Många kan tycka att det är jobbigt .......
jo ibland så men inget är ju bestående 
så varför oroa sig ?!



Förbättra och ändra personligt hemma - ja på den .

Ha det som alla andra -neeeeeeej tack !

Det där med att copa är i mina ögon 
tråktråk och bara patetiskt .
Vill jag byta så byter jag för att jag vill det inte för
att det är trendigt och definitivt inte för vad alla andra har !

Byts det eller shoppas det så är det där vad många I N T E har .....
förutom vissa godbitar såklart .

Att vara nöjd är rätt skönt :-)

Å det där med sälja går också bortbort,
ja jag vet att det är dumt .......
men har man som vi gott om plats att förvara i stan ,
både möbler och annat och gillar man inte 
tiden det tar att tjata med och 
släppa in okända Blocketköpare så är det så .
Å rätt som det är kommer man på 
att det skulle vara kul med förändring,
då är det bara att koppla på släpkärran och 
åka och hämta :-) 



Förändring vs ickeförändring .

Glasverandan på sommaren är ett 
strålande exempel på ickeförändring .
Skåpet hade Prinsessan som dockskåp ......
då på den tiden det begav sig var det rosa . 
På vintern flyttar järnmöblerna ner i lusthuset 
och loungesoffan in här.
Same same sen lääääääänge alltså.



Järnmöblerna ja ......
En gång för länge sedan var vi på utflykt ,
 nu snackar vi läääääänge sedan .
På vägen hem mitt ute i ingenstans körde vi förbi 
en butik med utemöbler .
Vi skulle i N T E handla utan bara kolla .
Hur bra gick det ? 
Haha inte alls för där stod järnmöblerna vi inte visste vi behövde .

Bara att komma tillbaka med kärra dagen efter .
Om de är bekväma ?
Nääää inte speciellt .
Om jag skulle byta ut dem ?
Aaaaaaldrig i livet :-)

Det där med att vara nöjd ni vet .




Några detaljer har såklart ändrats sen den där
bilden på SmåPrinsarnas pappa satt här 
när han var en liten kille han med 
men det mesta är faktiskt sig likt .
T o m ljusstakarna i fönstret såg jag nu  :-)


Hur summerar man det här röriga inlägget då ?
Jo att det är rätt skönt att vara nöjd 
och att både förändring och ickeförändring 
is da shit :-)

Det var dagens rensa hjärnantankar .
Hade inte alls alls tänkt skriva om detta till bilderna 
men ibland sköter tangenterna sig självt.

Ha en härlig dag .

Nu mot det där förändringsföretaget 
och veckans sista seeeeeeena jobbkväll .
Tjoho imorgon Ä R det Bittan som flexar ut vid två 
och tar helg !

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin