söndag 1 maj 2016

Röd dag en röd dag är lika med .......


God tiiiiidig morgon ....
denna 1 maj !

Hade ni en bra Valborg ?
Det hade vi 
även om den blev i kortaste laget för min del .
Anslöt till festen vid åtta efter att varit hemma 
en snabbis för att svida om efter jobbet .
Vi var hemma strax före midnatt eftersom väckarklockan stod 
redan på sex idag .

Missade ju elden men fick foton från de andra gästerna ......
fotade på same same ställe som alla andra år .
Så klart .
Vi har ju hållit på med denna Valborgstradition sen barnen var små
så det har blivit ett gäng foton genom åren :-)

Nu ska jag strax åka till jobbet .
För en gångs skull börjar jag tidigt en jobbhelg
vilket betyder att jag kommer hem halv sex istället för
halv åtta .
Härligt !
Bara för att det är röd dag på röd dag är jag i 
receptionen och pysslar med övervakning och alla larm
istället för mitt vanliga mer administrativa helgjobb .

En å annan transaktion och en månadsrevison ska hinnas med med 
så denna dagen lär flyga förbi 
för att sen äntligen få en kväll hemma .

Äääääääääntligen !!!!!



Det måste firas ..........
 med en bastu , packande , lite röj efter att inte ha varit hemma 
speciellt mycket denna veckan heller och
diverse planering inför nästa .........
en " ledig " fullbokad måndag samt tre långdagar 
sen blir det semester :-)

Kanske ska provsmaka den fina presenten mina söta kollegor 
uppvaktade med .
Finingarna som dök upp i exakt rätt ögonblick
den där galna födelsedagsfredagen .
Puss på er igen :-)

Vem vet vi kanske ses en sväng till i kväll 
annars säkert i morgon .
Ha en finfin 1 :a maj .

Kram B

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Min valborg innebar kvällsjobb till 22 men när jag kom hem så hade U tänt upp i trädgården så vi satt där och myste ett tag :)
Grattis till dig i efterskott och ha en fortsatt skön helg!

Bittan sa...

Tack tack :-) Äntligen börjar utesäsongen så smått . Vi har suttit ute i kväll med....
visserligen med terassvärmaren på men ändå U T E .
Ha en finfin start på veckan .
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin